מניית הערב: מזנקת בכ-57% במחזור "מפלצתי" לאחר רכישתה

חברת ABB הודיעה כי היא רוכשת את החברה תמורת 1.03 מיליארד דולר או 6.35 דולרים למניה ■ מחזור המסחר הממוצע של מניית החברה ב-3 החודשים האחרונים עמד על כ-1.5 מיליון מניות וכעת המחזור מטפס לכ-64 מיליון מניות

חברת פאואר וואן (Power One) מזנקת הערב (ב') בוול סטריט לאחר שהודיעה כי הסכימה להצעת הרכש של חברת ABB, לפיה האחרונה תרכוש אותה תמורת כ-1.03 מיליארד דולר במזומן במטרה להרחיב את עסקי האנרגייה הסולארית שלה.

העסקה מגלמת שווי של 6.35 דולרים במזומן, קרי פרמיה של כ-57% על מחיר הסגירה של מניית פאואר-וואן (סימול: PWER) ביום שישי. "השילוב של פאואר-וואן ו-ABB הוא בהתאם לאסטרטגיה שלנו ל-2014-2015, וייצור שחקנית גלובלית גדולה שתתמודד טוב יותר עם התחרות בשוק ותיצור ערך למשקיעים, לעובדים וללקוחות", אמר מנכ"ל ABB ג'ו הוגן לאחר הודעת החברה.

חברת פאואר-וואן עוסקת בתחום האנרגיה המתחדשת, מייצרת ומשווקת מגוון מערכות לאספקת אנרגיה לתעשיות שונות, כגון שרתים, ואמצעי איחסון. החברה נסחרת לפי שווי שוק של כ-774 מיליון דולר ובמכפיל של 17.7. מחזור המסחר הממוצע של החברה ב-3 החודשים האחרונים עומד על כ-1.5 מיליון מניות, כאשר היום מניית החברה מזנקת בכ-56% ומחזור המסחר שלה מטפס לכ-64 מיליון מניות. עם זאת, חשוב לציין כי מדובר בחברה קטנה שנסחרה מתחת למחיר של 5 דולרים למניה ותחת תנודתיות חדה.