אנטרופי מתנגדת לבונוס של 1.3 מיליון שקל למנכ"ל שופרסל

חברת הייעוץ למוסדיים מתנגדת גם לתנאי העסקת אסף לבנת - נכדו של אברהם לבנת, מבעלי אי.די.בי - כמנהל קטגוריה באגף הסחר והשיווק‏ בשופרסל

רשת הקמעונאות שופרסל שבשליטת קבוצת אי.די.בי דיווחה אמש (ב') לבורסה כי דירקטוריון החברה הוריד מסדר היום את אישור המענק השנתי למנכ"ל החברה איציק אברכהן. ל"גלובס" נודע כי מאחורי מהלך זה עומדת התנגדותה של אנטרופי, חברת הייעוץ לגופים המוסדיים.

אברכהן הוא שיאן השכר הנוכחי בשופרסל, עם שכר בעלות של 3.4 מיליון שקל ב-2012 - מתוכו 1.3 מיליון שקל מענק (שכאמור ירד בינתיים מסדר היום).

עם זאת, שכרו של אברכהן, שנכנס לתפקידו בשלהי 2011, "מתגמד" ביחס לזה של קודמו בתפקיד, אפי רוזנהויז, שאת 2011 חתם עם שכר בעלות של כ-7 מיליון שקל, "קצת" פחות מהשיא שרשם ב-2009, אז גרף לכיסו שכר בעלות של כמעט 9 מיליון שקל. למעשה, מאז רכש דנקנר את השליטה באי.די.בי (2003) ועד פרישתו צבר רוזנהויז בשופרסל סכום-עתק של 51 מיליון שקל.

לטענת אנטרופי, התנגדותה לאישור המענק לאברכהן נובעת מעצם היותו ניתן על בסיס שיקול-דעת ובזמן תקופת מעבר, טרם אישור מדיניות התגמול בהתאם לתיקון 20 לחוק החברות.

"עד רף של 4 משכורות נמליץ לאשר תשלום מענק... מעבר לרף זה נמליץ לקבוע מנגנון שלפיו יאושר הבונוס בכפוף לבחינת ועדת התגמול, כפי שיאושרו על-ידי בעלי המניות במסגרת מדיניות זו".

הבונוס לאברכהן, לפי אנטרופי, חורג ממדיניות זו - שכן הוא מהווה כ-12 משכורות חודשיות.

איתרע מזלו של אברכהן, ושופרסל, כיתר רשתות המזון המקומיות, מתמודדת בשנתיים האחרונות עם תקופה מאתגרת. המחאה החברתית שהתעוררה בקיץ 2011, לצד עלייה במחירי התשומות והאטה בפעילות המשק המקומי, חברו לתחרות עזה בענף ומשכו את התוצאות הכספיות של השחקניות בו כלפי מטה, כאשר שופרסל עצמה מסכמת את 2012 עם צניחה של 27% ברווח הנקי ל-200 מיליון שקל.

זאת ועוד, באנטרופי בחרו להתנגד לעלות שכרו של אסף לבנת, נכדו של אברהם (בונדי) לבנת, מבעלי השליטה באי.די.בי. וזאת משום ששופרסל לא בחנה מועמדים נוספים לתפקידו מלבד לבנת עצמו.

לבנת הועסק בחברה בשנים 2007-2011 כמנהל קטגוריה באגף הסחר והשיווק עבור שכר שנתי של כ-300 אלף שקל. שופרסל מבקשת למנותו שוב לאותו תפקיד החל מהחודש הבא, תמורת שכר שנתי של 390 אלף שקל, המורכב מעלות שכר שוטף של 365 אלף שקל ומענק של 35 אלף שקל.

באנטרופי ציינו כי בשיחות שערכו עם נציגי החברה הובהר להם כי בשופרסל קיימים 17 בעלי תפקידים מקבילים לתפקיד המיועד ללבנת, שאינם בעלי קרבה משפחתית לבעלי עניין בחברה, ושעלות עסקתם השנתית נעה בין 385-430 אלף שקל.

שכר מנכלי שופרסל
 שכר מנכלי שופרסל