מיכאל לוי שוב בתמונת הרכישה של יבואנית סובארו

‏‎‎במגעים להצטרף לשמעון ברזילי ברכישת יפנאוטו תמורת החזר חוב האג"ח בהיקף של כ-100 מיליון שקל‏

‎‎איש העסקים מיכאל לוי, בעלי יבואנית הרכב סמל"ת (זכיינית פיאט בישראל) חוזר לשולחן המו"מ לרכישת יפנאוטו אחזקות,‏‎ ‎בעלת זיכיון סובארו.‏

בתחילת דצמבר 2012 חתם בעל השליטה ביפנאוטו, גד זאבי, על הסכם למכירת השליטה בחברה לידי שמעון ברזילי, בעל סוכנות סובארו בירושלים, שהתחייב לכסות את חוב האג"ח של החברה.

כמה ימים לאחר מכן הציעה סמל"ת של לוי למחזיקי האג"ח של ‏יפנאוטו לרכוש את זיכיון סובארו (המוחזק על-ידי החברה הבת, יפנאוטו רכב, שמניותיה משועבדות למחזיקים) תמורת כ-100 מיליון שקל - סכום המכסה את התחייבויות האג"ח.

גד זאבי, שנאלץ להיפרד לאחרונה מעסקיו המרכזיים בשל חובות כבדים לבנקים, העדיף את הצעתו של ברזילי, הכוללת החזר מלא של חוב האג"ח בתוך 120 יום מהשלמת הרכישה, כולל ריבית פיגורים של 4%. ברזילי אף הציע ביטחונות בגובה של 45 מיליון שקל, שיישארו בידי מחזיקי האג"ח במקרה שלא יצליח להשיג מימון לעסקה.

מאז נדחתה השלמת העסקה לרכישת יפנאוטו כמה פעמים, על פי ההערכות בשל קשיי מימון של הרוכש, וכעת תאריך היעד לסגירתה הוא 7 במאי.

‏על רקע זה נוצר לאחרונה הקשר בין מיכאל לוי לברזילי, ככל הנראה לרכישה משותפת של יפנאוטו. על הרוכש להגיע להסכמות עם מחזיקי האג"ח של יפנאוטו (כאמור חוב של כ-100 מיליון שקל), ונוסף על כך לקבל את אישור היצרנית היפנית ‏Fuji‏ לרכישה.

‏ביום ראשון נשלח לנושי האג"ח של יפנאוטו מכתב מברזילי, ובו נמסר כי "ברזילי מאמין בעסקה, רוצה בה ועושה כמיטב יכולתו כדי להשלימה". במכתב נמסר גם, כי "ברזילי נמצא במגעים מתקדמים עם גוף בעל יכולת פיננסית מוכחת". הכוונה היא, ככל הנראה, ללוי.

‏ביום חמישי יתכנסו מחזיקי האג"ח של יפנאוטו במשרדי הנאמן, הרמטיק נאמנויות, כדי לדון באפשרות להעמיד את יתרת החוב לפירעון מיידי, ולשקול נקיטת הליכים להגנה על זכויותיהם. ‏

הכנסות יפנאוטו הסתכמו אשתקד ב-316 מיליון שקל, ירידה של 35% לעומת 2011. נתח השוק של החברה צנח אשתקד לשפל של 0.9% בלבד משוק הרכב בישראל, לעומת 1.4% ב-2011 ו-5.2% בשנת 2007.

‏אשתקד נמסרו ‏‏‎1,746‎‏ כלי רכב של סובארו - לעומת ‏‏‎3,231‎‏ בשנת 2011 ו-9,986 בשנת 2007.‏

‏בשורה התחתונה רשמה יפנאוטו הפסד של 43 מיליון שקל בשנת 2012, בהמשך להפסד של 71 מיליון שקל בשנת 2011.‏ לדוחות החברה מצורפת הערת "עסק חי"‏ על רקע מצבה הרעוע.

‏סמל"ת (סוכנות מכוניות לים התיכון) של לוי היא יבואנית בלעדית לישראל של מותג הרכבים האיטלקים פיאט, אלפא רומיאו, לנצ'יה ואבארט. נוסף על סמל"ת לוי הוא הבעלים של מפעל נילית, המתמחה בייצור סיבי ניילון. ‏‎‎‏

תגובת יפנאוטו: "לחברה אין מידע על ניהול מו"מ כאמור בפרסום האמור. מברור שערכה החברה עם בעלות השליטה, הוברר כי לבעלות השליטה הגיעה פנייה משמעון ברזילי בדבר מגעים שהוא מנהל עם צדדים שלישיים המבקשים להצטרף ו/או לממן את הצעת ברזילי לרכישת מניות החברה (לרבות את ההסדר המוצע מטעמו עם בעלי האג"ח של החברה). בעלות השליטה בוחנות את הפנייה".