אומ"ץ: לפיד מצוי בניגוד עניינים בכל הקשור ל"שמיים פתוחים"

זאת, לטענת התנועה, נוכח תרומה שקיבלה יש עתיד מקרן פימי בבחירות ■ באחרונה נחתם הסכם לפיו פימי תשקיע 75 מיליון דולר באל-על ■ פימי: "טרם הושלמה העסקה באל-על, ולפיכך פימי אינה מעורבת בסיכום בין החברה לממשלה"

שר האוצר יאיר לפיד מצוי בניגוד עניינים בנושא החתימת הסכם "שמיים פתוחים", נוכח תרומה שקיבלה מפלגתו יש עתיד מקרן פימי לקראת הבחירות האחרונות לכנסת - כך טוענת עמותת אומ"ץ במכתב ששיגרה היום (ד') למבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא.

לדברי יו"ר אומ"ץ, אריה אבנרי, לפיד היה מעורב בימים האחרונים במשא-ומתן שנערך עם ההסתדרות ועם גורמים אחרים בנושא הסכם "שמיים פתוחים".

לדבריו, "במסגרת זו בוטלה השביתה, לאחר שהמדינה התחייבה להגדיל באופן משמעותי את כיסוי הוצאות האבטחה של אל-על, שהינה כידוע חברה פרטית. באחרונה חתמו בעלי שליטה בחברת אל-על על הסכם עם קרן פימי, שעל-פיו תשקיע הקרן בחברת אל-על 75 מיליון דולר תמורת רכישת 47% ממניותיה.

"הבעלים של קרן פימי, ישי דוידי", טוענת אומ"ץ, "נמנה עם שורה של בעלי העסקים שחתמו בערב הבחירות האחרונות לרשימת יש עתיד בראשותו של לפיד על ערבות אישית בסך של 118 אלף שקל. נראה לנו שקיים לכאורה מצב של ניגוד אינטרסים, ולא יעלה על הדעת ששר האוצר לפיד יהיה מעורב בדרך ישירה או עקיפה בנושא של אינטרסים כלכליים לגוף שהעניק לו ערבות".

התנועה דורשת את התערבותו של המבקר שפירא, "כדי שלא יישנו תופעות דומות בעתיד לגבי שורה של אנשי עסקים נוספים שחתמו ללפיד ערבויות בעלות רקע פוליטי".

דובר קרן פימי מסר בתגובה כי "טרם הושלמה העסקה באל-על, ולפיכך פימי אינה מעורבת בסיכומים בין החברה לממשלה".