התאילנדים מחפשים בישראל מערכות אבטחה לבניין הפרלמנט

משלחת של עשרות חברי פרלמנט ואנשי ביטחון מתאילנד נחתה בישראל לסדרה של סיורים ומפגשים בניסיון להיחשף למערכות אבטחה מתקדמות שיותקנו בבניין הפרלמנט החדש שנבנה בבנגקוק

משלחת של עשרות חברי פרלמנט ואנשי ביטחון מתאילנד נחתה היום (ד') בישראל לסדרה של סיורים ומפגשים בניסיון להיחשף למערכות אבטחה מתקדמות שיותקנו בבניין הפרלמנט החדש שנבנה בבנגקוק. בראש המשלחת עומד מזכ"ל הפרלמנט של תאילנד, ובמסגרת הביקור בארץ, חבריה עתידים להגיע גם למשכן הכנסת כדי לבחון את גישות האבטחה שמונהגות במקום; לסייר בנמל אשדוד ולהיפגש עם נציגיהן של חברות ישראליות שעוסקות בתחום האבטחה.

משכן הפרלמנט החדש בפרברי בנגקוק נבנה בהשקעה שהוערכה בכחצי מיליארד דולר. ההשקעה כוללת גם רכש של גדרות חכמות; עמדות בידוק ביטחוני; מצלמות מעקב ועוד אמצעי הגנה חדישים - שחלקם פותחו בחברות ישראליות. את הסיור של המשלחת מתאילנד בישראל יזם מינהל סחר חוץ שבמשרד הכלכלה ואת המפגשים שצפויים לחבריה עם נציגי החברות הישראליות מנהל מכון הייצוא.

במשרד הכלכלה אמרו היום כי הסיור עשוי להניח יסודות לסדרה של עסקאות עם חברות ישראליות שייקחו חלק בפרויקט להקמת בניין הפרלמנט החדש. לדברי הנספח המסחרי של משרד הכלכלה בבנגקוק, ברק שרעבי, זה ביקור שני שעושים בישראל בכירים מתאילנד וכי במסגרת הקמת מערך האבטחה בבניין החדש - גם נציגים של חברות ישראליות ביקרו באזור שבו מוקם הפרלמנט.

לדברי מנהל תחום אבטחת המולדת במכון הייצוא, מוטי כהן, הרשויות בתאילנד מדגישות במסגרת המיזם החדש את תחום הביטחון והבקרה במסגרת הגנה על מתקנים רגישים: "ישראל נאלצת להתמודד באופן תדיר עם איומים ביטחוניים שונים - מה שייצר כאן ניסיון רב בתחום ומיצב אותנו בשורה הראשונה בתחום אבטחת המולדת".