בכיר באו"ם: ארה"ב אשמה בפיגוע בבוסטון בגלל מדיניותה

ריצ'ארד פולק, האחראי על ניטור מצב הפלסטינים מטעם המועצה לזכויות האדם של או"ם, האשים את ישראל בעבר בנאציזם ובנקיטת מדיניות אפרטהייד ■ שגרירת ארה"ב באו"ם, סוזן רייס: לפטרו!

שגרירת ארה"ב באו"ם, סוזן רייס, קוראת לפטר את האחראי על ניטור מצב הפלסטינים מטעם המועצה לזכויות האדם של או"ם, רי'צארד פולק, בעקבות קביעתו שארה"ב היא שאשמה בפיגוע במרתון בבוסטון בגלל מדיניות החוץ שלה, שמבוססת על "פרוייקט השתלטות גלובלי" ובגלל מדיניות החוץ שלה שמוטית לטובת ישראל.

"אני נזעמת על ההתבטאויות הפוגעניות ביותר של ריצ'ארד פולק על הפיגוע בבוסטון", כתבה רייס בחשבון הטוויטר שלה. "למי שמתיז ארס כזה אין מקום באו"ם. הגיע זמנו ללכת".

אין זו הפעם הראשונה שרייס דורשת להרחיק את פולק מהארגון הבינלאומי. בינואר 2011 קראה השגרירה לפטרו בעקבות פוסטים בבלוג שלו, שבהם העלה חשדות שממשל ג'ורג' וו. בוש היה מעורב בפיגועי 11 בספטמבר 2001 במגדלים התאומים ובפנטגון. פולק קבל על "הדממה המוזרה של עיתונות הזרם המרכזי, שאינה מוכנה להודות בספקות מתועדים היטב לגבי הגרסה הרשמית של אותם פיגועים, כלומר שהפיגועים היו מבצע של אל קאעדה בלבד, בעוד שפקידי הממשל לא ידעו דבר".

ההתבטאויות החדשות של פולק על הפיגוע בבוסטון מתפרסמות במאמר פרי עטו ב-Foreign Policy Journal. הוא טוען, שהתקפות כמו הפיגוע בבוסטון, שבו נהרגו שלושה ונפצעו 164, הן תוצאה בלתי נמנעת של מדיניות החוץ האמריקנית, בעיקר במזה"ת, עיראק ואפגניסטאן.

"פרוייקט ההשתלטות הגלובלית של ארה"ב חייב לחולל כל מיני סוגים של התנגדות בעולם הפוסט-קולוניאלי", כתב פולק במאמר. "מבחינות מסוימות, ארה"ב היא בת מזל שהיא לא ספגה מכות-נגד חמורות יותר עד עתה, ואלה עדיין עלולות להתרחש, במיוחד אם לא תתפתח מגמה לחשוב מחדש על יחסי ארה"ב עם אחרים בעולם, החל במזה"ת".

"בעקבות נאומו של אובמה בקהיר, ב-2009, קיוו כמה מאיתנו, בתמימותינו, שאנו עדים לפתיחת תהליך של חשיבה מחודשת על המזה"ת... ולגישה מאוזנת יותר בסכסוך הישראלי - פלסטיני", כתב עוד פולק. "אך ככל שהחודשים חלפו, התגלתה שורת תגובות מאכזבות של אובמה להתנגדות החזקה שהפגינו ישראל ומנהיגה הלוחמני, בנימין נתניהו (לשלום עם הפלסטינים, ר.ד.). עכשיו, בתחילת כהונתו השניה, נראה שואבמה ויתר לגמרי ונכנע לאתוס 'ישראל תחילה' ששורר בוושינגטון".

"אנו צריכים לשאול את עצמנו ברגע זה,'כמה כנריות צריכות למות (במכרה) לפני שנתעורר מהפנטזיה הגיאו-פוליטית שלנו של שליטה גלובלית?" - שואל פולק במאמרו.

לפולק, פרופסור בדימוס באוניברסיטת פרינסטון, שמונה להיות "דווח מיוחד" (Special Rapporteur) על הפלסטינים מטעם המועצה לזכויות האדם של או"ם, שמושבה בז'נווה, ב-2008, יש רקורד ארוך מאוד של התבטאויות חריפות נגד ישראל ויש אומרים שהוא אחד מהגורמים העיקריים לחרם הישראלי על המועצה.

הוא האשים את ישראל בנאציזם ובנקיטת מדיניות אפרטהייד. כבר ב-2002, בהיותו פרופסור בפרינסטון, הוא קרא לאוניברסיטה למשוך כל השקעה שקשורה בישראל או בחברות ישראליות בארה"ב. במאמר ב-2007, שנשא את הכותרת "מזדחלים לקראת שואה פלסטינית" , השווה פולק קווי מדיניות של ישראל לפלסטינים לענישה קולקטיבית שהיתה מקובלת על הנאצים, והזהיר שישראל עלולה לתכנן שואה של הפלסטינים, כפי שהנאצים עשו בזמנם ליהודים. פולק, אגב, מזהה עצמו כ"יהודי אמריקני".