שלל המלצות לסופ"ש: פעילויות לל"ג בעומר ושפע מופעי בידור

בראשון לציון נפתח פסטיבל האביב - קבלו המלצות למופעים וגם קומזיץ בטבע, תחת כיפת השמיים במרום גולן, מופע חדש של מאור כהן, מופעי מחול בנמל תל אביב ועוד

פסטיבל האביב בראשל"צ

מה: בחמישי הבא (2 במאי) ייפתח פסטיבל האביב הבינלאומי שלראשון לציון, הנערך השנה במסגרת חגיגות ה-130 שנה לעיר. הפסטיבל יארח מעל 300 אמנים והרכבים בינלאומיים, ולצידם הפקות מקור ישראליות. הפסטיבל יימשך עד 11 במאי. בין המופעים הבולטים:

משפחת אלאייב

משפחת אלאייב נחשבת למותג בכל מה שנוגע לביצוע אותנטי של מוזיקה ממרכז אסיה בישראל. סב המשפחה, אלו אלאייב, עלה לארץ עם משפחתו מטג'יקיסטן לפני יותר מ-20 שנה, והביא איתו את המסורת המוזיקלית של מולדתו. כיום מונה המשפחה שלושה דורות של מוזיקאים, שהצעיר בהם הוא בן שמונה.

קונצרט גאלה חגיגי באמפי-פארק

זהו אירוע הפתיחה של הפסטיבל, והוא נושא את הכותרת "קלאסי באמפי-פארק". באירוע תשתתף התזמורת הסימפונית ראשון לציון, שתחגוג באירוע 25 שנה לקיומה.

על הקונצרט ינצח המנצח הישראלי המצוין אשר פיש, המתגורר כבר שנים ארוכות בחו"ל ומנצח על מיטב התזמורות ובתי האופרה בעולם. בנוסף לנגני התזמורת ישתתפו בקונצרט ארבעה סולנים מרוסיה, המקהלה הפילהרמונית תל-אביב ורקדני בלט פאנוב.

זמרת הפאדו כרמיניו (פורטוגל)

"פאדו" (Fado) הוא שמו של הבלוז הפורטוזי המסורתי, וכרמיניו (Carminho) היא אחת מהמייצגות הבולטות שלו כיום במולדתה. כרמיניו, 29, מגישה שירי פאדו מסורתיים וחדשים, ובין היתר מבצעת גם שירים של זמרת הפאדו האגדית עמליה רודריגז. כרמיניו נחשבת לכוכב עולה במולדתה תודות לקול חודר ללב, הגשה אישית מרגשת, ואין מה להכחיש - גם מראה חיצוני אטרקטיבי במיוחד.

שירת הפאדו הפורטוגזית נוטה למלנכוליות וכניסה לעומק הנפש, ולכן מומלץ למי שאינו מכיר לדגום ממנה ביו-טיוב כדי לוודא התאמה להעדפות האישיות. לאוהבי פאדו - ההופעה הזו מומלצת מאוד.

במסגרת הפסטיבל תקיים המשפחה מופע הצדעה לסבא, אלו אלייב, לרגל הגיעו לגיל 80. בהפקה תופיע משפחת אלאייב לדורותיה, ולצידה אמנים בולטים שהופיעו והקליטו עם המשפחה לאורך השנים כמו ירדנה ארזי, דודו טסה, קבוצת טררם, אנסמבל מזרח ומערב, ואפילו ריטה כאורחת מיוחדת.

פירוט מלא על מופעי הפסטיבל: springfestival.co.il

מוזיקה

מאור כהן בהופעה

מה: מופע חדש למאור כהן, ששמו כשם אלבומו החדש, "החופש הגדול", שיצא לאחרונה. כהן הוא מופיען משובח, אך בעבוע האנרגיות שלו תלוי מאוד בקהל. הקהל משתולל - הוא משתולל יחד איתו. קהל מאופק - כהן יתחבר לפן הרגוע, המופנם שבו. המופע הנוכחי ישלב בין שירי האלבום החדש לבין חומרים מוכרים מתקופות שונות - שירי בודלר, פרנק סינטרה, "הזבובים", "הבליינים", "צמד ראות", ושירים שכהן יצר ושר במהלך הקריירה שלו, שהחלה לפני יותר מ-20 שנה, אז היה כהן סולן להקת "זקני צפת", וחלקם הפכו להיטים מוכרים, ביניהם ''שיר של יום חולין'', ''הכי יפה בעולם'', ''לילה עיר'' ו"שישי שבת".

מתי, איפה וכמה: שישי (26 בחודש), 21:00, "תרבותא", בניין כוכב יקנעם - צומת יקנעם. מחיר: 80-95 שקל. טלפון: 04-9592303.

אמנות

גבע, קופפרמן, גולומבק

מה: תערוכה משותפת לשלושה אמנים ענקים בגלריה קטנה, יוצרת פרספרקטיבה מעניינת להתבוננות בעבודות חדשות וישנות. הקשר בין עבודותיהם של משה קופפרמן, שהלך לעולמו לפני עשור, לבין האמנים בני דור ההמשך, ציבי גבע ויצחק (איצ'ה) גולומבק אינו מובן מאליו. ההחלטה לקבץ אותם יחד בתערוכה בגלריה זיסמן בתל-אביב, מאפשרת לראות את היחסים העמוקים הנרקמים בין אמנים בודדים העובדים במרחק ואף במרחק זמן זה מזה. במאמר שנלווה לתערוכה כותבת האוצרת נעמי אביב על "רוח הרפאים של הצורה", ומתייחסת לעבודת השכבות המעבות ומעמיקות ואף מוחקות זו את זו, בעבודת הציור של קופפרמן ושל גבע.

מתי, איפה וכמה: גלריה זיסמן, לבונטין 28, תל-אביב. א'-ה' 10:00-18:00, יום ו' 10:00-14:00, www.sissmangallery.com.

מחול

רוקדים בנמל יפו

מה: בית עמותת הכוריאוגרפים בנמל יפו מוכיח את עצמו כנמל הבית שלו חיכו היוצרים שנים רבות. בשבוע הקרוב יעלו על הבמה הגדולה במחסן 2, מספר בכורות למבוגרים ולילדים. קבוצת המחול MEMA מעלה את המופע "כמו שאני" מאת אליס דור-כהן (ו', 26.4, בשעה 14:00) ואילו

שרית גורן מספרת בתנועה את סיפורה של "הג'ירפה הנמוכה", ושולחת מסר מעודד לכל מי שמרגיש את עצמו שונה לפעמים (לגילאי 4-9, שבת, 27.4, בשעה 11:30).

מבוגרים רחבי אופקים ימצאו עניין ב"דילוסטרציה" - ניסוי בסאונד ואיורי אור שיתקיים ביום א' ו-ב' בשבוע הקרוב (28.4, 29.4 בשעות 19:30 ו-21:00).

מתי, איפה וכמה: נמל יפו, מחסן 2, מחירים והזמנת כרטיסים בטלפון: 03-9021563 ובאתר: www.choreographers.org.il

קומזיץ במרום גולן. חוויה שמימית

סיור לילי

ל"ג בעומר אינטראקטיבי

מה: מתי לאחרונה הייתם בקומזיץ בטבע, תחת כיפת השמיים, בוהים בכוכבים, שרים וצולים תפוחי אדמה ומרשמלו על גחלים? אם תצפינו עד מרום גולן בסוף השבוע, מחכה לכם חוויה שמימית, עם סיור עששיות לילי ותצפית אל כוכבי הלילה ושביל החלב באמצעות מכשירי טאבלט שיחולקו למשתתפים. בתום הסיור המודרך יתקיים קומזיץ בשטח לוע הר הגעש בנטל, הסמוך למרום גולן. למחרת היום תוכלו ליהנות מהאטרקציות שמציע קיבוץ מרום גולן : טיולי טרקטורונים, ריינג'רים וטומקארים, טיולי סוסים ועוד.

מתי, איפה כמה: שבת, 27 בחודש, בשעה 20:00. יציאה ממשרד הקבלה של כפר הנופש מרום גולן. מחיר: לאורחי כפר הנופש - 100 שקל למשפחה; למשפחה שאינה מתארחת - 150 שקל, בתיאום טלפוני והרשמה מראש ב: 04-6960267, www.meromgolantourism.co.il.

אירוע טיפוח

PRETTY WOMAN

מה: כולם יודעים שלהיות יפה זה עבודה קשה ויומיומית. ברשת המשביר לצרכן לוקחים את היופי ברצינות ופותחים זו השנה השנייה את חנות הקונספט PRETTY WOMAN, שתפעל השנה תחת הכותרת "חוויית יופי בינלאומית", עם ארבעה מתחמים מרכזיים שיעוצבו בהשראת בירות האופנה - פריז, לונדון ניו יורק ומילאנו. בפנים יהיו כל מותגי האיפור והטיפוח שבעולם, תצוגות אופנה מקומיות, הרצאות, הדרכת סטיילינג ופינוקי טיפוח, וכן "קיר נשיקות", שעליו יוכלו המבקרות שמשחו על שפתיהם ליפסטיק קליניק להטביע נשיקה ולחתום את שמן לצדה (ולקבל שפתון ממותג במתנה!).

מתי, איפה וכמה: רביעי עד שישי (1-3 במאי), האנגר 11, נמל ת"א. מחיר כניסה: 19.90 שקל; לחברי מועדון CLUB365 - ללא תשלום.

הצגה

כסף, בריאות ושלום עולמי

מה: קחו סיפור של אתגר קרת, קבוצת תיאטרון צעירה ואת המציאות הישראלית - והנה לכם בריכה אידיאלית לדג זהב מדבר. עכשיו מגיע שלב המשאלות: מה הייתם מבקשים? בהצגה החדשה מבית היוצר של תיאטרון "מיקרו" הירושלמי מחכות לכם לפחות 3 תשובות מעניינות. ההצגה "כסף, בריאות ושלום עולמי" היא עיבוד לשבעה סיפורים קצרים של קרת, שבה נפגשים ומתנגשים עולמות שונים - ים ויבשה, במת התיאטרון מול הקולנוע הדוקומנטרי, חלומות בהקיץ עם המציאות הנושכת של החיים בישראל. על המסך באולם מופיעים אנשים אמיתיים מכל רחבי הארץ שמספרים על החלומות שלהם, ובמקביל על הבמה יציגו השחקנים את מה שקורה כשהחלומות הללו הופכים למציאות, בישראל שנת 2013.

מתי, איפה כמה: שבת (27 בחודש), 21:00, תיאטרון החאן, ירושלים. מחיר כרטיס: 100 שקל.

קולנוע

סרטי פועלים

מה: במשך שנים, התנהל הפסטיבל לסרטי פועלים, מיסודם של המכללה החברתית כלכלית וסינמטק חיפה, במתכונת צנועה. סרטים בנושאי כלכלת שוק וסרטים בעלי אופי חברתי עניינו מתי מעט, וההרצאות אשר ליוו את ההקרנות משכו בעיקר סטודנטים סקרנים וצופים שהאמינו שעוולות חברתיות אפשר למגר. השנה, הנושא החברתי "חם", והמודעות הציבורית לנושאים כלכליים גבוהה מתמיד. מרביעי הקרוב (ה-1 במאי) ולמשך שבוע, יוקרנו סרטים - חלקם בהקרנות טרום בכורה (ביניהם "שרקייה" הישראלי של עמי ליבנה), חלקם להיטי השנה שעברה (ביניהם "עלובי החיים" ההוליוודי), כשבצמוד להם הרצאות מרתקות.

מתי, איפה וכמה: רביעי עד רביעי (1-8 במאי), סינמטק חיפה - שדרות הנשיא 142, מרכז הכרמל, חיפה. עלות כרטיס כניסה לסרט והרצאה 33 שקל. טלפון 04-8338888.

נוסטלגיה

כך היינו

מה: התערוכה "עצמאות 65 - כך היינו", שמוצגת בגלריה העירונית ברעננה, מצליחה להעביר מחקר מקיף ומרתק באופן קל ומושך. ממגילת העצמאות ועד לצמד מלחיות קרמיקה בכובעי טמבל כחול לבן, מכרזות השבועה לצה"ל ועד למשחק הקופסה העברי "מלחמתנו - מטוראי לאלוף" - התערוכה שאצרו אורנה פיכמן, אוצרת העירייה וחוקר התרבות חיים גרוסמן, אוספת ביטויים שונים של ישראליות אישית ולאומית מתקופות שונות נשיא המדינה הראשון מככב בקומיקס משנות ה-50, קופת קק"ל על כל גלגוליה, פסלוני קרמיקה, עץ וברונזה מייצגים חלוצים, עולים מתפוצות תבל ובעיקר המון חיילים - במצעד, בעמדה ובסיפורי "קופיקו" ו"דנידין".

מתי, איפה וכמה: א'-ה' 9:00-19:00, ו' 9:00-12:00, שבת 11:00-12:30. הגלריה העירונית, יד לבנים, רח' אחוזה 147 רעננה. הכניסה חופשית.