בנט: "עובדי הנמלים יכולים לחבל בכל הכלכלה הישראלית"

שר המסחר והכלכלה מסביר בסרטון יו-טיוב כיצד תשפיע הרפורמה בנמלים: "ספינות עומדות ביום ובגלל חוסר יעילות ואי תחרות הן יכולות להיתקע שם ימים. העסקים בישראל קורסים בגלל סחורות שנתקעות ללא צורך בנמלים"

אחד הנושאים המרכזיים שעליהם ניטש המאבק בין הממשלה להסתדרות, ושבמחאה עליו תיתכן שביתה גדולה במשק, הוא הרפורמה בנמלי הים ופתיחתו של נמל נוסף - פרטי. מדובר ברפורמה שראש הממשלה מנסה ליישם כבר כמה שנים, ובעוד שההצהרות האלה התקבלו באיומי שביתה מצד ההסתדרות ומצד ועדי העובדים - נתניהו מבטיח שלא להיכנע. מבולבלים? נפתלי בנט החליט לעשות לנו סדר.

שר הכלכלה והמסחר פרסם בעמוד הפייסבוק שלו סרטון שבו הוא מסביר כיצד תשפיע הרפורמה בנמלים. "מה שחשוב זה לא הפרטה - אלא תחרות", אמר בנט בשיעור המצולם. "נמל הוא מקום שבו מביאים סחורות בייבוא וממנו מייצאים סחורות החוצה. עקב כך - ברור שאם נוצר צוואר בקבוק שכזה - אז לעובדיו יש את היכולת 'לתפוס את המדינה בצוואר' ולא להיות יעילים או לעשות סכסוך עבודה כשלא מוצא חן בעיניהם משהו".

"עובדי הנמלים יכולים לחבל בכל הכלכלה הישראלית שעוברת דרכם", ציין שר הכלכלה והמסחר. הוא אמר עוד, כי לפני עשר שנים ביצעה הממשלה "מה שהיא קיוותה שיביא לרפורמה הגדולה - וזה להפריט את נמלי חיפה ואשדוד - ולהפריד ביניהם".

המהלך הנוכחי, לדבריו, לא מדובר על הפרטה, "אלא על דבר מאוד פשוט: נקים רציפים ליד אלה הקיימים בחיפה ובאשדוד - שיהיו בבעלות פרטית שיתחרו ביניהם. כך לא נתעסק עם עובדי הנמלים".

"לכן", המשיך בנט, "אין צורך לפגוע באף אחד, אלא ליצור תחרות. המצב כיום הוא שספינות עומדות ביום ובגלל חוסר יעילות ואי תחרות הן יכולות להיתקע שם ימים. העסקים בישראל קורסים בגלל סחורות שנתקעות ללא צורך בנמלים. תחרות - היא שתפתור את הבעיה".