תחזית "ארמגדון": ה-S&P יצנח בכ-72% והזהב יזנק בכ-590%

אסטרטג ההשקעות, אלברט אדוארדס מבנק ההשקעות סוסייטה ז'נרל יוצא בחריפות נגד המדיניות המוניטרית המרחיבה וטוען כי היא "תחריב את העולם" ■ אדוארדס צופה בטווח הארוך היפר-אינפלציה שתגרום לזהב לזנק ל-10,000 דולר לאונקייה

לאחר הראלי שנמשך בחודשים האחרונים, השווקים נעצרו כדי "לנשום קצת אוויר" ולחפש כיוון. בין היתר המשקיעים עוקבים בדריכות אחר עונת הדוחות שנמצאת בעיצומה ואחר הנתונים הכלכליים שאיכזבו בשבועות האחרונים. אסטרטג ההשקעות, אלברט אדוארדס מבנק ההשקעות סוסייטה ז'נרל, נחשב ל"סופר-דובי" בכל הנוגע לתחזיות שהוא מספק, והוא בהחלט לא נוקט בגישה שונה בתחזית החדשה שלו.

אדוארדס, אומנם טען לאחרונה כי השוק ימשיך לעלות בטווח הקצר, אך בתחזית האחרונה שהוא פרסם הוא צופה "ארמגדון כלכלי" בטווח הארוך יותר. "אנו עדיין צופים כי ה-S&P 500 יצנח לרמה של 450 נקודות, תשואה שלילית של 1% על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים של ארה"ב והזהב יזנק לרמה של 10,000 נקודות", לדבריו.

אדוארד הוסיף וכתב למשקיעים כי "הניסיון שלי ב-30 השנים האחרונות שיכנע אותי שהמאמצים של קובעי המדיניות לנהל את המחזוריות הכלכלית גרמו לשווקים להיות הרבה יותר תנודתיים". למעשה, אדוארדס מכוון את דבריו להתערבות האגרסיבית של קובעי המדיניות ושל הבנקים המרכזיים בשווקים. האסטרטג הדובי טוען כי בכל פעם שהמחוקקים התערבו "זה התפוצץ להם בפרצוף".

אדוארדס טוען כי הסבב האחרון של תוכנית ההקלה הכמותית (QE) עליו הכריז הפדרל ריזרב, הוא אינו שונה וכפי שמארק פאבר, כלכלן פסימי אחר, ציין בעבר - "ה'פד' יחריב את העולם באמצעות הדפסת הכספים שלו". האסטרטג הנודע טוען כי המפולת תתחיל רק כאשר הציבור היפני יאבד את האמון בקובעי המדיניות והכלכלה תצנח שוב למיתון.