מחקר: האיראנים לא ישנים - לישראל פצצות מימן הרסניות

האיום האיראני מתגמד לעומת האיום הישראלי? במחקר חדש שערך אחד מבכירי החוקרים בעולם בנושא הגרעין האיראני, הוא טוען שברשות ישראל פצצות מימן הרסניות שעוצמתן חזקה פי עשר מפצצות גרעין

האיום האיראני אולי מדיר שינה מעיני צמרת מערכת הביטחון הישראלית, אולם יש מי שחושב שהאיום האמיתי מגיע דווקא מכיוונה של ירושלים. במחקר חדש שפרסם אנתוני קורדסמן, אחד מבכירי החוקרים בעולם בנושא הגרעין האיראני, הוא טוען כי מי שנמצאת תחת איום קיומי אמיתי היא דווקא הרפובליקה האיסלמית ולא ישראל - כך פורסם הבוקר בעיתון "מעריב".

על פי הדיווח, ישראל מאיימת על מרכזי האוכלוסין הגדולים באיראן במה שהגדיר "פצצות שעוצמתן חזקה ביותר מפי מאה מזו של פצצות גרעיניות". לטענת קורדסמן, על רקע הפיתוח המואץ של פרויקט הגרעין האיראני, ישראל פעלה במקביל להאריך את טווח הטילים שברשותה כדי לאיים באופן ממשי על איראן.

לדברי החוקר הבכיר, האיום האמיתי במזרח התיכון הוא דווקא של ישראל על איראן - ולא ההפך. "איראן מאוימת על ידי פצצות המימן הקטלניות וע"י טילים שישוגרו מהים, שיגרמו לפיזור של נשורת גרעינית בכל רחבי הרפובליקה האיסלמית", הסיק קורדסמן במחקרו. לדבריו, האיראנים יכולים לאיים על ישראל רק באמצעות טילים ארוכי טווח ופצצות קטנות מן הים.

"עוצמתן של פצצות מימן חזקה עשרות מונים מפצצת אטום רגילה. פצצה אחת כזו שתיפול בעיר איראנית יכולה לגרום למאות אלפי הרוגים - או אפילו למיליונים", התריע איש מערכת הביטחון לשעבר, הפיזיקאי ד"ר רפאל אופק. לטענתו, המעצמות הגדולות בעולם מחזיקות בפצצות המימן ההרסניות כבר עשרות שנים.גורמים רשמיים בישראל לא אישרו מעולם שברשותה פצצות כאלה - כמו גם בפצצות גרעיניות סטנדרטיות.