אופ"א קיזזה לאנגלים 1.3 מיליון אירו ממענקי הטלוויזיה של הצ'מפיונס ליג

זאת לאור העובדה שבשנתיים הקודמות התקיימו במקביל למשחקי ליגת האלופות מפגשים מקומיים באנגליה, עניין האסור על-פי תקנותיו של הארגון

אופ"א הודיעה בסוף השבוע כי החליטה לקזז סכום משמעותי יחסית, בסך 1.3 מיליון אירו, מקופת מענקי הטלוויזיה (Market Pool) להן זכאיות קבוצות אנגליות שהשתתפו בליגת האלופות.

ארגון הכדורגל אירופי הסביר כי הסיבה לכך היא העובדה שבעונות 2010/11 ו-2011/12, התקיימו מספר משחקים מקומיים מאנגליה במקביל למשחקים ממפעל הדגל של אופ"א - ליגת האלופות. מסיבות של מיתוג, שואפים באופ"א כי בימים בהם מתקיימת ליגת האלופות לא יתקיימו כלל משחקים מהליגות המקומיות, ובמיוחד מהליגות העליונות - על מנת שהעינייים של כלל חובבי הכדורגל האירופי יהיו מכוונות על המפעל היבשתי.

הסכום שיקוזז, 1.3 מיליון אירו, לא יועבר לקבוצות שזכאיות לו, לאחר שהוחזק על-ידי אופ"א, וכעת בתום ההליך המשפטי בנושא יועבר למטרות אחרות.

דוגמא לערב שבו התנגשו משחקים מקומיים עם ליגת האלופות: 13 במארס 2012, אז נערך באותו זמן הדרבי של מרסיסייד, בין ליברפול לאברטון (0-3 לאדומים), ובמקביל משחקי האלופות בין באיירן מינכן לפ.צ באזל ובין אינטר למארסיי.

באופ"א אמרו כי הסכום הזה יחולק כעת בין קבוצות ממדינות אחרות החברות בארגון. עדיין לא ברור האם הקנסות הללו יחזרו על עצמם בעתיד, שכן בעונה הנוכחית התקיים רק משחק מקומי אחד מאנגליה במקביל לצ'מפיונס ליג - משחק גביע בין בלקבורן למילוול.

אגב, בעוד פגיעה במותג ליגת האלופות שווה קנס גדול, גזענות לא בהכרח: אופ"א הודיעה בסוף השבוע בנוסף, כי המועדון האיטלקי אינטר מילאן נקנס ב-45 אלף אירו בלבד בעקבות קריאות גזעניות של אוהדיו נגד עמנואל אדבאיור, חלוץ טוטנהאם, במהלך משחק הליגה האירופית שנערך בין הקבוצות.