"כשעמנואל רוזן מאיים על תחקירנית - זה עובר את הגבול"

העיתונאית ענת סרגוסטי ויועצת התקשורת עינת מירון התארחו אצל גבי גזית ברדיו 103FM על רקע פרשת עמנואל רוזן ■ סרגוסטי: "מגיעות אלינו תלונות גם לגבי אנשי תקשורת אחרים" ■ מירון: "עמנואל הציע לי כוס יין, סירבתי וזהו"

"זה לא רכילות, זה דפוס סדרתי. לא כל דבר הוא משפטי. יש עניינים אתיים... יש התנהגות לא הולמת, ומקום עבודה צריך לקבוע קוד אתי כדי שלא תהיה אווירה עכורה". את הדברים האלה אמרה היום (א') העיתונאית ענת סרגוסטי, חברה בתא העיתונאיות, במסגרת דיון שהתנהל בפרשת עמנואל רוזן בתוכנית של גבי גזית ברדיו 103FM.

בדיון השתתפה גם עינת מירון, יועצת תקשורת, שלדבריה קיבלה בעבר הזמנה לכוס יין מרוזן: "אני חייבת לציין שההיכרות שלי עם עמנואל היא שטחית. הוא בטח לא זוכר מי אני. הנקודה היא עקרונית. קיבלתי ממנו הצעה לכוס יין, סירבתי, וזהו... לא כולן מגיעות לתרחישים קיצוניים, ואפשר לעצור את הדברים ברמה הארגונית.

"מה זו הטרדה? חיזור אחרי מישהי לא רוצה שיחזרו אחריה. בגיל 19 חוויתי הטרדה מינית של קצין משטרה, ולא פחדתי, וניגשתי למפקד שלו והגשתי תלונה, והגעתי למח"ש ומסרתי עדות. נכון שהוא בסך-הכול הוא עוכב בקידום שלו, ולא קרה עם זה הרבה, אבל נשים צריכות לעמוד על שלהן".

סרגוסטי השיבה לה: "אז את אישה חזקה ובטוחה בעצמך, ולא כולן כאלה. יש קו שבו חיזור הופך להיות לא לגיטימי, ויש נשים צעירות שמתבלבלות בקטע הזה. מגיעות אלינו תלונות גם לגבי אנשי תקשורת אחרים. אנחנו עושות את הדברים באחריות גדולה ומלוות בעורך דין מקצועי. זה ממש לא רכילות... כשהוא מאיים על תחקירנית שאם היא לא תצא איתו הוא יפגע לה במקום העבודה, זה עובר את גבול הטעם הטוב - והיה דבר כזה".

"אז למה שלא תקחו את זה למשטרה ותשימו את הדברים על השולחן?", שאלה מירון, וסרגוסטי השיבה: "אותי הוא לא הטריד, אני לא יכולה ללכת למשטרה. הבנות צריכות ללכת למשטרה".

בשלב זה שאל גבי גזית האם בכוונת המתלוננות לפנות למשטרה, וסרגוסטי השיבה: "בוא נגיד שזו שאלה שעומדת על הפרק, והן לא פוסלות את זה".