בלגן בהילולה: מאות נפצעו בצפיפות במתחם הקבר במירון

למעלה מ-200 אלף בני אדם חוגגים בהילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון ■ הצפיפות הרבה גרמה לשלל בעיות - ממערך ההסעות שקרס ועד להמונים שהתייבשו ונפגעו בחום

עומסים כבדים בהר מירון: בניגוד להערכות, מאז אמש יותר מ-200 אלף בני אדם הגיעו לחגוג את ל"ג בעומר סמוך לציון קיברו של התנא רבי שמעון בר יוחאי. כבישים באזור נחסמו ולמעלה מ-200 חוגגים נזקקו לטיפול רפואי לאחר שסבלו מהתייבשות או מפציעות קלות. 18 מהם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים זיו בצפת.

בעוד הצפי היה כי מאתמול ועד מחר בבוקר יפקדו את ההילולה כ-400 אלף בני אדם, כבר הלילה הגיעו כ-200 אלף חוגגים.

"זה לא היה פשוט, אי אפשר להיכנס עם רכבים ממש להר צריך לרדת עם אוטובוסים ויש פקקים", תיאר הזמר ליאור נרקיס שהשתתף בהילולה לחדשות 2 באינטרנט, "בשלב מסוים אתה מתייאש, יורד מהאוטבוס והולך חמישה קילומטר ואחר כך עולה להר". למרות הכל הוא מדגיש כי המאמץ היה שווה הכל: "ברגע שהצלחתי להידחק פנימה, בלחץ אדיר ולו רק לדקה, זו היתה התרגשות אדירה".

"אני לא מכיר מישהו שקבור בעולם, או כוכב רוק מטורף שמגיעים כחצי מיליון איש לציון שלו או להופעה שלו", סיפר נרקיס כשהוא עושה את דרכו חזרה בפקקים.

זאב קשש, יו"ר ארגון כונני רפואת החירום של ארגון איחוד הצלה, סיפר כי "אלפי אנשים עומדים פה מ-6:00 בבוקר על הרגליים בחום הכבד. עשרות אנשים נזקקו לטיפול רפואי אחרי שהתייבשו או התעלפו. אני קורא לקהל הרחב להתאזר בסבלנות, להקפיד לשתות ולא להצטופף".

בינתיים חגיגות ל"ג בעומר נמשכות בינתיים ברחבי הארץ. גם הערב צפויות להידלק מדורות רבות - ומזג האוויר צפוי להיות שרבי שיכלול רוחות מזרחיות חזקות. גל החום צפוי להישאר עמנו עד אחרי ל"ג בעומר ולהימשך עד אמצע השבוע.