פוקס במו"מ להבאת מותג נעליים קוריאני לישראל

אם המו"מ יבשיל, תשיק פוקס רשת הנעלה בפריסה ארצית ■ במקביל תיסוג כנראה מכוונתה להביא לארץ את המעדנייה הניו-יורקית DEAN & DELUCA

קבוצת פוקס מחפשת את מנוע הצמיחה הבא: ל"גלובס" נודע כי הקבוצה בראשות הראל ויזל מנהלת משא-ומתן לפתיחת רשת נעליים של מותג קוריאני.

אם המשא-ומתן יבשיל לידי הסכם, פוקס תפתח רשת הנעלה בפריסה ארצית.

בפוקס זיהו ואקום בתחום ההנעלה וסבורים כי יש ביכולת הקבוצה להציע נעליים אופנתיות שיפנו לקהל רחב ויציעו מחירים תחרותיים. מדובר בפעילות סינרגטית לקבוצה שעשויה להגדיל רק במעט את הוצאות המטה.

במקביל נסוגה פוקס ככל הנראה מתוכניתה לייבא לארץ את המעדנייה הניו-יורקית DEAN & DELUCA, וההערכה היא כי פוקס לא תיכנס לתחום המזון.

מפעילה דוכנים לנעלי סירה

זו אינה הפעם הראשונה שפוקס בוחנת כניסה לקטגוריית הנעליים. בעבר היא אף ניהלה משא-ומתן להבאת רשת DSW לישראל. ל-DSW יותר מ-300 חנויות הנעלה ענקיות בגודל של 1,000-4,500 מ"ר המציעות מגוון רחב במיוחד של מותגי נעליים. בעל השליטה בחברה הוא איש העסקים היהודי ג'יי שוטנשטיין, שהוא גם בעל השליטה בחברת אמריקן איגל שפועלת בישראל באמצעות קבוצת פוקס.

פוקס החלה בפעילות מצומצמת בתחום הנעליים בדצמבר 2012, עם הקמת חברת "מרשה בלרינה", שבה היא מחזיקה בשליטה (66.7%) יחד עם "קונטקט חיבורים עסקיים" שבבעלות ארי מלמוד (33.3%). החברה מפעילה 18 דוכנים לממכר נעלי סירה.

מדובר בדוכנים בגודל של 15 מ"ר, והכוונה היא להגיע לפריסה של 50 דוכנים. בקרוב ייפתחו דוכנים גם בקניון מלחה, קניון עזריאלי וקניון גבעתיים.

300 חנויות

קבוצת פוקס מפעילה בישראל 300 חנויות ב-6 רשתות, וזאת בנוסף לרשת דוכני הנעליים.

רשת פוקס מונה 134 סניפים, רשת אמריקן איגל (18 סניפים) ורשת פוקס הום (25 סניפים). בנוסף מחזיקה הקבוצה בשותפות ברשתות ללין (78 סניפים), בילבונג (30 סניפים) וסאקס (15 סניפים).

מכירותיה של קבוצת פוקס חצו אשתקד לראשונה את קו המיליארד שקל והסתכמו ב-1.064 מיליארד. הרווח הגולמי הסתכם ב-610.9 מיליון שקל שהיוו 57.4% מהמכירות.

הרווח התפעולי הסתכם אשתקד ב-118 מיליון שקל (11% מהמכירות), ובשורה התחתונה החברה חתמה את השנה עם רווח נקי של 82 מיליון שקל.