פוקס במו"מ לייבא את רשת הנעליים האמריקנית DSW

DSW נמצאת בבעלות איש העסקים ג'יי שוטנשטיין, בעל השליטה במותג האופנה אמריקן איגל, שגם את הזיכיון להביאו לארץ קיבלה פוקס

רשת ההנעלה האמריקנית DSW בדרך לישראל: ל"גלובס" נודע כי רשת DSW מנהלת בימים אלה משא-ומתן להענקת הזיכיון לקבוצת פוקס בראשות הראל ויזל.

עוד נודע כי נציגי DSW הגיעו השבוע לארץ, והם אף קיימו ביומיים האחרונים סיור בקניונים ובפאוור סנטרים לבחינת מיקומים אפשריים לרשת.

DSW היא חברת נעליים הנסחרת בבורסה של ניו-יורק לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר. בעל השליטה בחברה הוא איש העסקים היהודי ג'יי שוטנשטיין, שהוא גם בעל השליטה בחברת אמריקן איגל, מותג האופנה הצעיר שפוקס קיבלה את הזיכיון להביאו לישראל.

החברה עצמה נוסדה בשנת 1969 בקולומבוס אוהיו. בתחילה היא נקראה Shonac Corporation, אבל בפברואר 2005 שונה שמה ל-DSW, ראשי-תיבות של Designer Shoes Warehouse.

כיום מפעילה החברה 305 חנויות בהפעלה ישירה. לחברה חנויות הנעלה ענקיות בגודל של 1,000-4,500 מ"ר. החנויות מציעות מגוון רחב מאוד של נעליים לגברים ולנשים וכוללות קרוב ל-400 מותגים שונים, קז'ואל, ספורט ואלגנט. הרשת מתאפיינת במחירים נוחים.

בשנה שהסתיימה בינואר 2010 עמד מחזור המכירות של החברה על 1.6 מיליארד דולר. בתקופה זו רשמה החברה רווח גולמי 467.4 מיליון דולר. למרות שהמכירות כמעט ולא צמחו בשנה זו, החברה הצליחה להכפיל הן את הרווח התפעולי והן את הרווח הנקי. הרווח התפעולי הסתכם בתקופה זו ב-93.4 מיליון דולר, לעומת 42.8 מיליון דולר בשנה קודמת. הרווח הנקי הסתכם ב-54.7 מיליון דולר, לעומת 26.9 מיליון דולר שנה קודם לכן.

עבור פוקס מדובר בכניסה לתחום חדש לחלוטין - תחום ההנעלה. זאת לאחר שממש באחרונה היא נכנסה גם לתחום כלי הבית כאשר היא פתחה את רשת פוקס הום.

אם המשא-ומתן יבשיל לידי הסכם, הרי שפוקס תהפוך לקבוצה בעלת פורטפוליו קמעונאי רחב, הכולל גם את מותגי האופנה סאקס ובילבונג וכן את מותג הטיפוח ללין.

בישראל פועלות אמנם מספר רשתות בתחום ההנעלה, אבל מדובר בתחום שאינו מפותח מספיק, ומסיבה זו פוקס לוטשת אליו עיניים.

באחרונה קיבלה סקאל את הזיכיון לרשת ההנעלה האמריקנית payless shoesource בישראל, ולפי הכרזותיה היא תפתח 60 חנויות של המותג בארץ בתוך 5 שנים.

תגובת חברת פוקס לא נמסרה עד לפרסום הידיעה.