אנליסטים: "בבילון - מכונה להדפסת כסף"; המניה נופלת 4%

בבילון סיכמה אמש את הרבעון הראשון של השנה בצל רצונו של המנכ"ל לעזוב את תפקידו ■ ערן יעקבי מדש ברוקראז': החוזה החדש עם יאהו - "טוב משחשבנו; לא רואים בעזיבת אלון כרמלי רמז לביטול הנפקה בארה"ב"

בבילון פרסמה אמש (א') את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של השנה - והטילה פצצה: המנכ"ל בשנים האחרונות אלון כרמלי עוזב את תפקידו. המניה מרכזת כעת מחזור מסחר גבוה בבורסה, ו"גלובס" ריכז המלצות טריות של אנליסטים וגורמים בשוק בנוגע למניית החברה

ערן יעקבי, סמנכ"ל המחקר של דש ברוקראז', מתייחס לעזיבתו של כרמלי ומציין כי "אנו לא רואים במהלך דרמה גדולה מידי לעתיד הנראה לעין, ולא רואים בכך גם רמז לביטול או קיום הנפקה בארה"ב".

ביחס לחוזה החדש שחתמה החברה עם יאהו, מציין יעקבי כי הוא "טוב משחשבנו" ומוסיף כי "אם הערכנו שבניגוד לחוזה עם גוגל שהנחת הבסיס של חלוקת חצי חצי בהכנסות, החוזה עם יאהו נוטה יותר ל- בבילון ו-30% יאהו, הרי שאנו מסיקים כרגע שבמשך החיים של החוזה, החלוקה הממוצעת גבוהה יותר עבור בבילון".

לסיכום, מסביר יעקבי כי תוצאות הרבעון בהחלט עומדות בציפיות המוקדמות: נושא תזרים המזומנים שווה התייחסות. אנו מעריכים כי החברה תסיים את השנה עם כ-240 עד 250 מיליון שקל בקופה, כאשר היא נסחרת כיום בשווי של מעט מעל מיליארד שקל בלבד. גם בהסתכלות קדימה, העתיד נראה פחות מאיים מאשר בתחילת השנה. אנו ממשיכים להאמים כי החברה תראה צמיחה של כ-30% במכירות שנת 2013 ותראה רווח נקי ותזרים פנוי העולים על 140 מיליון שקל, למרות השחיקה בהכנסות הנובעת מהסטת תנועה מגוגל לאחרות. לטעמנו, כל עוד יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל החברה נמצאים כדי ללוות את פעילותה ופיתוחה העתידי, אין צורך להתרגש יתר על המידה מהודעת המנכ"ל. אנו ממשיכים להאמין כי החברה נסחרת הרבה מתחת לשווייה הכלכלי".

גורם בכיר בשוק מציין בשיחה עם "גלובס" כי מדובר בדוחות מעניינים, המגלים כי בבילון היא למעשה מכונה של הדפסת כסף עם תזרים מזומנים שוטף אמיתי של עשרות מיליוני שקלים ברבעון. בשווי השוק הנוכחי של החברה, מדובר בתשואה יפה מאוד על הכסף".

בני דקל, אנליסט בבנק אגוד, מעריך כי קיימת עלייה בביטחון המודל העסקי ולכן הסיכון בפעילות החברה ירד משמעותית. "בנוסף, נתונים ראשוניים תומכים בהערכתנו המוקדמות כי החברה חוזרת לצמוח כבר בתחילת הרבעון השני השנה. נציין כי בשלב זה איננו יכולים לכמת את ההשפעה החיובית של ההסכם עם יאהו ומימוש רכישת פעילות סינרגטית על תוצאות העתידיות של בבילון ואנו נבחן בהמשך עדכון מודל ההכנסות והעלאת מחיר היעד", נכתב. דקל ממשיך בהמלצת "קנייה" על המניה.