הישראלי שניסה להילחם בפייסבוק - והפסיד 3,000 דולר

פייסבוק הציעה 3,000 דולר תמורת הדומיין facebook.co.il, גל אראל דרש 10,000 דולר - ובסוף נדרש ע"י איגוד האינטרנט הישראלי לוותר עליו ללא תשלום

גם לנהל משא-ומתן צריך, ובטח כשאתה עושה את זה מול הרשת החברתית הפופולרית בעולם: הישראלי גל אראל רכש את הדומיין facebook.co.il באוקטובר 2006, שסיפק מידע על ארגוני צדקה שונים בישראל. אראל ציין באתר כי אינו קשור לרשת החברתית. בפייסבוק העולמית לא יכלו לשבת בשקט והציעו לרכוש את הדומיין.

בתחילה דרש אראל 10,000 דולר תמורת העברת הדומיין, אך פייסבוק סירבה והציעה 3,000 דולר בלבד. בהמשך ביקש אראל 8,000 דולר, אך פייסבוק סירבה להצעה ופנתה לבוררות מקומית באמצעות איגוד האינטרנט הישראלי. באיגוד החליטו להכריע לטובת פייסבוק, ואראל ייאלץ להעביר את שם המתחם ללא תמורה כספית.

במהלך הבוררות טענה פייסבוק כי היא מחזיקה יותר מ-100 שמות מתחם הכוללים את המונח "facebook", וכי היא פועלת כבר מיולי 2004, בעוד אראל רכש את המתחם רק בשלהי אוקטובר 2006.

הבוררים פסקו כי "בעת שרשם את שם המתחם, ידע או היה עליו לדעת כי השם נמצא בבעלות העותרת (פייסבוק, ר' ג') ובשימושה".

עוד נכתב בהחלטה כי "אין זה סביר כי המשיב לא היה מודע לעותרת, שירותיה וזכויותיה בשם במועד הרישום. ניכר כי למשיב אין כל אינטרס בהחזקת שם המתחם או שימוש בו לכל מטרה משלו, למעט לצורך הפקת רווח מהעברת הזכויות בו לגוף שהוא בעל הזכויות בשם, תמורת עלות לא סבירה. ההתנהלות מעידה על חוסר תום-לב".

ההרכב הורה לאראל להעביר את שם המתחם לעותרת בתוך 30 יום ממועד ההחלטה.