המוזיאון של פיפ"א ייפתח בציריך בעלות של 111 מיליון דולר

ארגון הכדורגל העולמי ישכור למשך 40 שנה מבנה של פירמת "סוויס לייף" בעיר השווייצרית, ויקים שם מוזיאון להנצחת הרגעים הגדולים של המשחק

נשיא פיפ"א, ספ בלאטר, הניח בשבוע שעבר את אבן הפינה של המוזיאון שייבנה ארגון הכדורגל העולמי בציריך, שווייץ. לפני כשנה הודיע הארגון כי המוזיאון יקום ליד המטה שלו, בפרברי העיר, בעלות של 200 מיליון דולר - אך בסופו של דבר הוחלט להציב אותו במרכז העיר, על מנת שיהיה נגיש יותר לתיירים ומבקרים, וגם כדי לחסוך בעלויות.

המוזיאון יקום בבניין השייך ל"סוויס לייף", פירמת ביטוח החיים והפנסיה הגדולה ביותר בשווייץ. בין האטרקציות הצפויות במוזיאון: תצוגת שלושה ממדים של רגעים גדולים מההיסטוריה של הכדורגל העולמי, "היכל התהילה" של המשחק שיכיל פריטים כגון גביעים וחולצות, ומשחקים והפעלות אינטראקטיביים.

פיפ"א שכרה את המבנה בו יקום המוזיאון ל-40 שנה. על-פי פרסומים בתקשורת בחו"ל, עלות הפרויקט עומדת על כ-111 מיליון דולר, כשמתוך זה כ-81 מיליון דולר ישמשו להתאמת המבנה לצרכים האדריכליים של המוזיאון, ועוד כ-30 מיליון דולר בגין הקמת המוזיאון עצמו. מועד הפתיחה המשוער של המוזיאון הוא אפריל-מאי 2015.

למרות פרשות השחיתות שממשיכות להציף את פיפ"א בשנים האחרונות, מבחינה כלכלית היא ארגון מצליח ביותר: בדוח הפיננסי האחרון של הארגון, לשנת 2012, דווחו רווחים של 89 מיליון דולר, ורזרבות כספיות בסך 1.37 מיליארד דולר.