לפיד: "לא נהפוך את התקציב הדו-שנתי להסדר קבע"

שר האוצר: "ראיתי שמישהו כתב באיזשהו מקום שאני לא נואם בכנסת, אז ניצלתי את ההזדמנות הראשונה לדבר בכנסת כדי שיידעו שזה שטויות"

שר האוצר יאיר לפיד הציג הערב (ב') במליאת הכנסת את הצעות החוק המסדירות את הוראות השעה לתקציב דו-שנתי אך פתח את דבריו בהתייחס לפרסומים אודות נאומיו במליאה: "ראיתי שמישהו כתב באיזשהו מקום שאני לא נואם בכנסת, אז ניצלתי את ההזדמנות הראשונה לדבר בכנסת, כדי שיידעו שזה שטויות".

לאחר מכן אמר לפיד: "החלטנו לא להפוך את התקציב הדו-שנתי להסדר קבע, כי זה מחליש את האופוזיציה ואת הכנסת, ואני לא ציני לגבי זה. חשוב בעיניי שלאופוזיציה תהיה הזדמנות הוגנת לדבר נגד ואולי גם בעד התקציב.

"התקציב הדו-שנתי לא מאפשר ודאות בהכנסות ממסים והגבלות בהוצאה, אם כי יש מאידך לשנה זו שאנחנו מבקשים לעשות תקציב לשנה ו-5 חודשים גם בגלל האיחור. קשה לעשות שני תקציבים ברצף, כי זה משתק את הממשלה ואת משרד האוצר".

דברי השר לפיד שוסעו על-ידי חברי הכנסת, ויו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, הגן על זכותו לדבר ואמר: "אני בודק לא רק את נכונות שר האוצר לנאום במליאה אלא גם את עצמי ואת כולנו אם אנחנו מסוגלים, תוך כדי הערה פה ושם שזו זכות שמורה, לאפשר למי שבא להציג לנו דברים, לדבר. אם מישהו יחליט שהוא נואם במקום שר האוצר אז ינאם מאחורי המליאה. הערה פה ושם תהיה. התפרעויות ונאומים במקומו לא יהיו".