רזי ברקאי על עמנואל רוזן: "חוסר פרופורציה והקזת דם"

מגיש גל"צ רזי ברקאי בפסטיבל "שומר מסך": "סביר להניח שאוסף כזה של עדויות הוא לא שקרי, ועם זאת יש חוסר פרופורציות באופן הסיקור" ■ בן כספית: "אני בעיקר עצוב והמום" ■ קרן נויבך: "גם בערוץ 1 היו גברים שהיו עליהם שמועות"

"אני בעיקר עצוב והמום" - כך אמר היום (ג') העיתונאי הבכיר בן כספית ביחס לפרשה האופפת את שותפו להגשה בתקשורת בשנים האחרונות, עמנואל רוזן.

כספית סירב להרחיב בנושא ואמר כי את שיהיה לו להגיד, יגיד בפלטפורמות שבהן הוא כותב. הדברים נאמרו בפאנל במהלך פסטיבל "שובר מסך" במכללת עמק יזרעאל.

ברקאי: חוסר פרופורציה

מגיש גלי צה"ל, רזי ברקאי, אמר: "מעצבן אותי חוסר הפרופורציות לשני הכיוונים - השתיקה המביישת של אחדים מאיתנו שידעו ושתקו; והקזת הדם חסרת הפרופורציות של הימים האחרונים, שהייתה סוג של מירוק מצפון בתקשורת הישראלית.

"התקשורת היא חסרת פרופורציות, יש משהו נורא מתלהם, שש אלי קרב. סביר להניח שאוסף כזה של עדויות הוא לא שקרי, ויחד עם זאת יש משהו חסר פרופורציות באופן בו אנחנו מטפלים בזה עכשיו. הסיפור ימות בעוד יומיים-שלושה, אלא אם תתגלה אושיה חדשה. אם יוגש כתב אישום, הסיפור יחיה מחדש".

נויבך: שמועות בערוץ 1

"עיתונאית קול ישראל, קרן נויבך, אמרה: "אני לא מאחלת שרוזן ייצא זכאי, אני מאחלת שהאמת תצא לאור, בטח בהקשר של עבירות מין. אני מכירה את עמנואל מאז גיל 23, מערכת היחסים בינינו תמיד הייתה מקצועית, שמעתי שמועות ולא עשיתי דבר.

"גם בערוץ 1 היו גברים שהיו עליהם שמועות, וזה עלה בשיחות בינינו הבנות על ההוא או על אחר. לא אמרתי פעם אחת 'בואו נעשה משהו'. ישבתי 5 שנים עם גדי סוקניק באותו חדר, ומעולם לא הרגשתי צל-צלה של תחושה לא נעימה. יש גברים שאין להם את הדברים הללו".

לדבריה, "הטרדה במקום העבודה זה אחד הדברים שהכי קשה להתמודד איתם. מקום העבודה זה אחד המקומות שמגדירים את זהותנו, זה מקור הפרנסה, אנחנו לא רוצים להיפרד ממנו. יש ידיעה מאוד ברורה שאנחנו, כחברה, כשלנו בלייצר לנשים מקום שאליו הן יוכלו ללכת מבלי שיינזקו".

"העיתונות מידרדרת"

בנושא אחר אמרה נויבך בפאנל כי "העיתונות, פרט לעיתונות הכלכלית, הולכת ומידרדרת". לדבריה, מה שהיא רואה בעיתונות מדי בוקר "הוא תוכן שמטשטש אוזניים, רעש לבן ומרשמלו מתוק, שכל-כולו נועד לייצר משהו בלי שום משמעות ובלי שום תוכן לקורא. המטרה היא לסמם ולטמטם, בלי ליידע את הציבור ובלי לתת לו מידע על מה הוא צריך למרוד".

לדבריה, "מעבר לעניין הספציפי שעלה כאן, אני רוצה להגיד שיש דברים שלא מקובלים במקום העבודה, גם אם זה לא פלילי. לא מתנהגים ככה".

הופשטיין: חדשות 10 השתיקו תחקיר

בפאנל סיפר העיתונאי אבנר הופשטיין - שזכור כמי שהרכיב את הפרופיל על שלדון אדלסון שהביא את חדשות 10 להתנצלות פומבית ושנויה במחלוקת - כי גם לאחר התחקיר ההוא ניסו בחברת החדשות להשתיק תחקיר. לדבריו, כשהוא ערך תחקיר על השופט דנציגר, שפורסם לבסוף, "הופעלו עליי שורה של הצקות בתוך המערכת במטרה למנוע את הפרסום. אדם שפוי היה מתקפל מזמן".

מחדשות 10 נמסר בתגובה: "מדברת בעד עצמה העובדה שכל התחקירים עליהם מדבר מר הופשטיין שודרו בחדשות 10, כולל התחקיר על השופט דנציגר ששודר לפני שנתיים".

ברקאי: ערוץ 1 לא רלוונטי

בן כספית אמר שהוא מאוד לא אוהב את מה שקרה בתקופתו של דנקנר ב"מעריב". "עשיתי הרבה מלחמות בפנים. אני מתנחם בעובדה שכשהמחאה החברתית פרצה, 'מעריב' היה עמוק בתוך העניין הזה. אני נדחקתי אז, אבל לא צונזרתי. לא אהבתי את התקופה ההיא, אבל יצאתי ממנה בשן ועין".

רזי ברקאי התייחס לערוץ 1 ואמר כי הוא לא רלוונטי. "אני לא זוכר מתי בפעם האחרונה פורסם בערוץ 1 תחקיר רציני שעשה גלים", אמר ברקאי.