אני מצטער, אולמרט, טעיתי

במקום עובדות, התבססתי על תדמית. תדמית יכולה להטעות

המכתב הבא התקבל היום (ב') במערכת "גלובס" מטעם אהוד אולמרט:

"בתגובה לרשימתו של מר מתי גולן 'למי צלצלו הנאומים' ('גלובס', 29 באפריל), הרינו למסור את העובדות לאשורן:

א. מר אולמרט אכן הופיע כנואם מרכזי בכנס ה"ג'רוזלם פוסט" בניו-יורק, אך בניגוד לנאמר, עשה זאת מבלי שקיבל פרוטה אחת עבור נאומו או עבור הוצאות נסיעתו.

ב. בנוסף לכנס זה, הופיע מר אולמרט בנסיעתו זו לארה"ב, עבור ארגון על"ה המטפל בילדים נפגעים, במספר מקומות ברחבי ארה"ב, נאם באירועים ונפגש עם תורמים של הארגון - וגם זאת מבלי שדרש או קיבל אגורה אחת עבור פעילותו.

ג. מר אולמרט הופיע בנסיעה זו גם כאורח כבוד בשני כנסים ארציים של הקרן הקיימת לישראל - ושוב, מבלי לקבל שכר עבור הופעותיו.

ד. מדובר בארגונים שבמשך שנים נהג מר אולמרט לגייס עבורם כספים, כאשר כיהן בתפקידים ציבוריים והוא ממשיך בכך גם עתה - בהתנדבות וברצון.

ה. במהלך נסיעה זו היה מר אולמרט גם אורחו האישי של נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג' בוש בטקס חנוכת הספרייה הנשיאותית, והיה האורח היחיד מישראל בטקס שבו נכחו מנהיגים מכל רחבי העולם וחמישה מנשיאי ארה"ב."

ו. אי לכך ובהתאם לכל זאת, התיזה שפורש מר גולן במאמרו היא חסרת שחר, הזויה ואין בה דבר מלבד רשעות לשמה והשמצה פרועה. ואת זאת הוא עושה מבלי שטרח לבדוק את העובדות ומבלי שטרח, חלילה, לבקש תגובה על דברי הבלע שכתב.

ז. כדי להוסיף חטא על פשע מפקפק מר גולן בנכונות קביעותיו של מר אולמרט, לפיהן איראן לא הגיעה לקו האדום שאותו שרטט ראש הממשלה נתניהו בנאומו באו"ם, והנה חלפו להן פחות מ-24 שעות ונתניהו עצמו חזר על הדברים מילה במילה.

ח. מתי גולן שעשה לעצמו שם כמי שמדקדק בכבודו שלו, ראוי לו שיקפיד גם בכבודם של מושאי כתיבתו, או לכל הפחות יעשה עבודה עיתונאית מינימלית בטרם ייצא בהשמצות חסרות בסיס".

הלקח: התדמית אינה עובדה

עד כאן התגובה מטעם אולמרט. מצאתי לנכון לפרסם אותה בטור שלי, כי חשבתי שראוי שטעותי תיוודע ברבים, במיוחד בקרב קוראי הנאמנים (אני מתייחס לעובדות המקרה, לא לדעותיו של אולמרט). איך זה קרה לי? קראתי דיווח שלפיו אולמרט נאם בכנס בניו-יורק, מכך הסקתי שהוא קיבל תשלום. במקום לבדוק את העובדות, התבססתי על תדמיתו כנואם בתשלום. הלקח: התדמית יכולה לפעמים להטעות (ובנימה מבודחת: פעמים רבות, אהוד, אתה כן מקבל תשלום - אז דווקא כשאני כותב על זה אתה נמנע מכך? יפה לעשות לי את זה?).