השר שלום: הכרעת יצוא הגז - בעוד שבועיים

שר האנרגיה והמים נשאל האם כמות הגז שתותר ליצוא תהיה נמוכה מזו שעליה המליץ דוח צמח והשיב: "יכול להיות פער מסוים שיהיה לטובת כל הרעיון" ■ שלום: "נגיש הצעה שתהיה נכונה כלכלית וגם תיקח בחשבון את הדורות הבאים"

הממשלה תכריע בנושא יצוא הגז לאחר שובו של ראש הממשלה מסין בעוד שבועיים, כך מעריך היום (ג') שר האנרגיה והמים סילבן שלום.

במהלך סיור בתחנת הכוח גזר של חברת החשמל אמר שלום כי "נגיש הצעה שתהיה גם נכונה כלכלית וגם תיקח בחשבון את הדורות הבאים, גם את הצורך להביא משקיעים נוספים וגם תהיה נכונה חברתית".

שלום נשאל האם כמות הגז שתותר ליצוא תהיה נמוכה מזו שעליה המליץ דוח צמח והשיב כי "יכול להיות פער מסוים שיהיה לטובת כל הרעיון. השאלה היא כמה שנים צריכים לשמור על הרזרבות כל הדברים האלה יילקחו בחשבון ואנחנו ממש קרובים לרגע ההחלטה. כשראש הממשלה יחזור נעלה אליו ואז נוכל לגבש את ההחלטה".

בהתייחסו לרפורמה בחברת החשמל אמר שלום כי "המצב שבו חברת החשמל מגיעה לחוב של 76 מיליארד שקל מדליק נורות אדומות ומחייב שינוי".

שלום ביקר בתחנת הכוח בגזר כדי לבחון מקרוב את הנזק שנגרם כתוצאה מהשבתת אחד הגנרטורים של התחנה. חברת החשמל תרכוש גנרטור חלופי שיבוא מתחנת כוח בהולנד ושאמור להגיע לישראל ככל הנראה בחודש יוני. השבתת הגנרטור בגזר גורעת 370 מגהוואט מיכולת ייצור החשמל של חברת החשמל ומגבירה את הסיכון להפסקות חשמל בקיץ.