מניית הערב: חברת ביוטק שהצליחה בניסוי ומזנקת כ-44%

החברה פרסמה את תוצאות ניסוי קליני שערכה בתרופה כנגד סוכרת שהיא מפתחת ■ הניסוי השיג את יעדיו המרכזיים והמנייה מזנקת במחזור גבוה יחסית של 1.7 מיליון מניות

חברת הביוטק טרנזישן טרפואטיק (סימול: TTH) פרסמה היום (ג') את תוצאותיו של ניסוי קליני שערכה בתרופה שהיא מפתחת כנגד סוכרת. תוצאות הניסוי הראו בבירור כי חל שיפור ניכר ברמות הסוכר של הנבדקים ונרשמה ירידה מתונה במשקל שלהם.

לפי הודעת החברה, הניסוי בתרופת ה-TT-401, הוכיח כי היא בטוחה לשימוש הן בחולי הסוכרת (מסוג 2) והן בקבוצת הביקורת. החברה ציינה כי אחת מתופעות הלוואי שנרשמו בניסוי הייתה איבוד התיאבון וירידה במשקל.

"אנו מרוצים מאוד מהצלחת המחקר, שהוכיח כי התרופה השיגה את מטרותיה, שליטה ברמות הסוכר וירידה מתונה במשקל", אמרה ד"ר אלכסנדרה פסטרק, סמנכ"לית בחברה.

חברת טרנזישן היא חברת ביוטק קטנה הנסחרת לפי שווי שוק של כ-84 מיליון דולר. החברה עוסקת בין היתר בפיתוח תרופות למחלת האלצהיימר ולהשמנת יתר. אולם, תרופת הדגל של החברה, ה-TT-401, נועדה לטיפול בסוכרת. מחזור המסחר הממוצע של מניית החברה ב-3 החודשים האחרונים עומד על כ-16 אלף מניות, אולם כיום המניה מזנקת בכ-44% ומחזור המסחר שלה זינק לכ-1.7 מיליון מניות.