"22" כבר לא שומר מסך

"כלבוטק" שמרה על כוחה למרות המעבר מערוץ 2 לערוץ 10

"כלבוטק" ו"חברות", יום ד' מ-21:00, ערוץ 10

בשבוע שעבר הייתי סקפטי לגבי סיכויי ההצלחה של "יום רביעי החדש" של ערוץ 10, אלא שהמציאות הוכיחה שאולי בכל זאת נתגלו סימני נפט בקידוח החדש: "כלבוטק" נשקה ל-24% רייטינג, ששמו אותה במקום השני בטבלת הצפייה השבועית, במרחק קטן מאוד מ"אבודים" שבמקום הראשון.

הנתון הזה מוכיח כי חשיבותה של הפלטפורמה היא כנראה מוגזמת: אם "כלבוטק" שומרת על כוחה במעבר בין זכיינית ערוץ 2 רשת לערוץ 10, סימן שהצופים כבר לא רואים בצירוף הקדוש "22" את שומר המסך שלהם.

אלא שעם כל הכבוד ל"כלבוטק", מי שהפתיעה לטובה הייתה "חברות": כל מה שכתבתי עליה בשבוע שעבר, עדיין תקף: אם ציפינו מנשים להומור שונה, הרי שקיבלנו חופן של "בדיחות מילואימניקים" בלשון נקבה. אלא מה? התברר שזה אולי לא גבוה, אבל לפחות מצחיק, או לכל הפחות סביר ומעלה.

נכון שעם שובם של "המרוץ למיליון" ו"האח הגדול" למסכים של רשת וקשת תגבר מאוד התחרות, אבל אם לפני שבוע חשבתי שלערוץ 10 אין סיכוי לשרוד אותה - הרי שעתה, הגם שקשה לומר שהוא ינצח בה, הרי שהוא לפחות ייתן פייט הגון.

תקועים בדשא

ברצלונה - באיירן מינכן, יום ד' 21:45, ערוץ 2 רשת

עוד בשבוע שעבר כתבתי כאן שרשת טעתה כשרכשה את זכויות השידור לשני חצאי הגמר של הצ'מפיונס ליג. אלא שאפילו אני לא ציפיתי שהטעות תתברר כקשה כל-כך: המשחק (הטוב כשלעצמו) בין בורוסיה דורטמונד לריאל מדריד הניב רייטינג של פחות מ-20%, כישלון במונחי ערוץ 2 (במיוחד כשערוץ 10 עקף אותו בטבלאות הצפייה באותו הערב).

הבוננזה הייתה אמורה להתקבל הערב, בדמות משחק הגומלין (המסקרן על הנייר) בין מסי וחבורתו הקטאלונית לבין באיירן מינכן החזקה.

אלא שהמשחק הזה תם עוד לפני שהחל: לא רק מאות רבות של ישראלים נתקעו עם כרטיסים יקרים להחריד למה שהיה אמור להיות "משחק העונה", אלא גם ערוץ 2, שהערב יסתפק אפילו ב-15% בטבלאות הרייטינג, הפסד מכובד - ממש כמו זה שברצלונה מייחלת לו.