פוליטיקה חדשה? "יש עתיד" לא תריץ בעל ח"כית לראשות עירייה

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, עצר את כוונתם של גורמים במפלגה להריץ את דביר קריב, בעלה של ח"כ יפעת קריב למועצת/ראשות עיריית הוד-השרון מטעם יש עתיד

פוליטיקה חדשה? מפלגת יש עתיד נסוגה מכוונתה להריץ את בעלה של חברת כנסת מהרשימה לראשות עירייה: יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, עצר את כוונתם של גורמים במפלגה להריץ את דביר קריב, בעלה של ח"כ יפעת קריב למועצת/ראשות עיריית הוד-השרון מטעם יש עתיד.

כוונת יש עתיד להריץ מטעמה את בעלה של אחת מחברות הכנסת של המפלגה הביאה לתסיסה בהוד-השרון גם בקרב פעילי המפלגה עצמה שראו ביוזמה "סתירת לחי ערכית ופרקטית", כפי שהגדירו. הפעילים הביעו אכזבה מהתנהלותה של המפלגה שלדבריהם חשבו כי "היא תתנהל אחרת על רקע ההבטחות לפוליטיקה חדשה. לא ייתכן שמישהו במפלגה חושב שפוליטיקה זה דבר שעובר בירושה", אמרו לגלובס.

בהתחלה התכוונו ביש עתיד להריץ מועמד אחר בעל סיכויים משמעותיים לזכות בראשות העירייה, אולם גורמים במפלגה ניסו לטרפד את המהלך ופתחו בניסיון להריץ את בעלה של חברת הכנסת יפעת קריב. בשלב הראשון התכוונו ביש עתיד להריץ את דביר קריב, איש שב"כ בעברו שניהל את קמפיין הבחירות של יש עתיד בהוד-השרון, לראשות העירייה אולם כשהחלה הביקורת הוחלט להריצו למועצת העיר. בימים האחרונים הוחלט לסגת לחלוטין מתמיכה בהתמודדותו על רקע הקשר המשפחתי.

ביש עתיד הכחישו את כוונת המפלגה להריץ את דביר קריב לראשות או למועצת הוד-השרון.

במפלגתו של לפיד מתכוונים להריץ מועמדים לרשויות המקומיות בכ-30 רשויות מקומיות. ההצלחה הגדולה בבחירות, לצד הרצון לסמן את כיסא ראש הממשלה כמטרה הבאה, הביאה את יש עתיד למסקנה שצריך להסתער על הרשויות המקומיות, מוקד כוח משמעותי בדרך לכיבוש השלטון. על רקע האכזבה ממפלגת העבודה והתפוררותה של קדימה, נראה כי המשימה לכבוש את הרשויות המקומיות לא תהיה קשה.

בבחירות לכנסת סחפה יש עתיד את היישובים המבוססים ולכן סביר להניח שמועמדים מטעם יש עתיד יזכו לתמיכה גדולה בבחירות המוניציפליות. כיבוש הרשויות המקומיות יקנה ללפיד עוד מוקד כוח אל מול שר הפנים, גדעון סער שמתעתד גם הוא להתמודד על ראשות הממשלה, וכמובן חיילים נאמנים לבחירות הבאות.