הבורסה סגרה ביציבות; טבע ירדה ב-1%, כיל עלתה ב-1.9%

בשוק האג"ח נרשמו ירידות של כ-0.2% באגרות השקליות הארוכות ■ עתודות הגז המוכח ב"לוויתן" עלו ל-18.9 TCF ■ טבע היכתה את התחזיות ברבעון הראשון של השנה ■ לפיד מציע להגדיל את הגירעון השנה ב-4.9%

המסחר בבורסה נסגר היום (ה') ביציבות עם נטייה לירידות ברקע מסחר מעורב באירופה וחוזים עתידיים חיוביים בוול סטריט. השוק המקומי הגיב באדישות להצעת שר האוצר יאיר לפיד להגדיל את יעד הגירעון השנה לשיא של 49 מיליארד שקל, שהם 4.9% מהתוצר. בשוק האג"ח נרשמו ירידות של כ-0.2% באגרות השקליות הארוכות.

לפיד צפוי להביא לאישור הממשלה הצעה להגדיל את הגירעון ל-4.9% השנה ולוותר על חלק מהקיצוצים ב-2013, ולעומת זאת להתרכז בשנה הבאה אז יוטלו הקיצוצים והעלאות המסים והגירעון יירד ל-3%. (לסיפור המלא)

מריו דרגי הוריד היום את הריבית לשפל היסטורי. לאחר שהפדרל ריזרב הודיע אתמול כי תוכנית רכישת האג"ח שלו תמשיך כסדרה כל עוד לא יהיו שינויים במצבה של כלכלת ארצות הברית, הבנק המרכזי האירופי פרסם היום את הריבית לחודש מאי, ובהתאם להערכות, היא ירדה ב-0.25 נקודות האחוז ונקבעה על 0.5% - שפל היסטורי מבחינת אירופה.

בארה"ב פורסם אתמול סקר ה-ADP לשוק הפרטי, שהצביע על הוספה של 119 אלף משרות בשוק העבודה האמריקאי באפריל - אכזבה לעומת צפי להוספה של 154 אלף משרות בחודש החולף. כעת ממתינים הפעילים בשוק לדוח העבודה הרשמי, שיפורסם מחר, וצפוי להצביע על הוספה של 155 אלף משרות ועלייה של 0.1% בשיעור האבטלה הכולל ל-7.7%.

בינתיים, הפדרל ריזרב החליט אמש להמשיך במדיניות הריבית האפסית ובתוכניות להקלה כמותית גם החודש, לפי הודעת ה'פד', הריבית תישאר אפסית והבנק המרכזי ימשיך לרכוש אג"ח מגובות משכנתאות וממשלתיות בהיקף של כ-85 מיליארד דולר מדי חודש. זאת, ברקע לנתונים כלכליים פושרים שפורסמו בשבועות האחרונים, בייחוד בשוק התעסוקה ובפעילות הייצור.

טבע היכתה התחזיות

השותפות הישראליות במאגר "לוויתן", אבנר , דלק קידוחים ורציו , נשארו במוקד לאחר שדיווחו אתמול על הגדלת רזרבות הגז הטבעי המוכחות מ-18 TCF (טריליון רגל מעוקב) לכ-18.9 TCF. בנוסף, היקף העתודות הכולל במאגר רשם עלייה מ-21 TCF ל-24 TCF. (לסיפור המלא)

בפסגות התייחסו אתמול לאפשרות כי אישור מסקנות ועדת צמח יובא להכרעת הממשלה בעוד כשבועיים, וציינו כי רציו נסחרת בדיסקאונט גבוה של 15%-17% לעומת דיסקאונט של 5% באבנר ודלק קידוחים. האנליסט נעם פינקו העריך כי אישור המסקנות עשוי לסגור את הפער במחיר ובעיקר ברציו לה חשיפה מלאה לקידוח "לווייתן".

חברת טבע סיכמה היום בצהריים את תוצאות הרבעון הראשון של השנה. הרווח למניה הסתכם ב-1.12 דולר, ירידה של 24% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. אנליסטים ציפו לרווח של 1.1 דולר למניה. (לסיפור המלא)

אל על עדכנה היום כי אתמול היא ביצעה סגירה של עסקאות גידור על שער הדולר-שקל לחודשים מאי-נובמבר 2013, אשר הניבו רווחים של 17.3 מיליון דולר. הרווחים, על פי ההודעה, יוכרו ברבעון השני, השלישי והרביעי של השנה הנוכחית.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]