הבורסה סגרה בעליות: החברה לישראל התקדמה ב-2.7%

מחזור המסחר הסתכם בכ-880 מיליון שקל ■ קבוצת דלק תנפיק היום 0.9% ממניותיה ■ חשד לשימוש במידע פנים במניית החברה לישראל

הבורסה בת"א סגרה היום (ב') בעליות, על רקע רוחות המלחמה בגבול הצפון וכן על רקע פתיחת שבוע המסחר בעולם. באסיה נרשמו עליות שערים של עד 1.3% ובאירופה נרשמת מגמה מעורבת עם נטייה לירידות. מחזור המסחר הסתכם בכ-880 מיליון שקל.

אתמול וגם היום היה ברקע למסחר אישור הממשלה להגדיל את יעד הגירעון ל-2013 ל-4.65% מהתוצר. הכוונה של הממשלה גררה אחריה הורדת דירוג ע"י סוכנות S&P, שחתכה את דירוג האשראי של ישראל במטבע המקומי ואישררה אותו במטבע חוץ.

גם המתיחות בגבול הצפוני של מדינת ישראל נמצאת ברקע למסחר בת"א, למרות שבממשלת ישראל מנסים לשדר עסקים כרגיל. ראש הממשלה נתניהו המריא אתמול לסין, מה שמעיד כי ישראל מעריכה כי לא תהיה תגובה סורית לתקיפות, לכאורה, של חיל האוויר הישראלי סמוך לדמשק. בארה"ב אמרו הלילה כי הם לא ידעו על התקיפה אלא רק אחרי שהיא כבר התרחשה.

שימוש במידע פנים במניית החברה לישראל?

קבוצת דלק תנפיק היום 0.9% ממניותיה על מנת להגדיל את משקלה במדדי תל אביב 25 ותל אביב 100 אשר צפויים להתעדכן בסוף חודש מאי. היום משקלה של קבוצת דלק בתל אביב 25 הוא כ-2.3% והשלמת המהלך צפויה להגדיל את משקלה לכ-2.9%. משקל המניה במדד תל אביב 100 הוא כ-1.6% כיום, וצפוי לגדול לכ-2% לאחר עדכון הקרוב.

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) פנתה אתמול (א') לרשות ניירות ערך בשל מה שהיא מכנה "חשד לשימוש לא חוקי במידע פנים" במסחר במניית החברה לישראל . לטענתה, ימים ספורים לפני הודעת שר האוצר לפיד על ביטול מכירת כיל לפוטאש בשבוע שעבר, מישהו ביצע עסקת שורט במניה בהיקף שמוערך בחצי מיליארד שקל.

טבע עדיין במוקד לאחר פרסום הדוחות הכספיים בשבוע שעבר. ב-UBS מאמינים שלהנהלת טבע יש אסטרטגיה נכונה לשנות את החברה, אך הדבר ייקח זמן. המלצת UBS נותרת "נייטרלי" במחיר יעד של 41 דולר. ב-JP מורגן מפחיתים את מחיר היעד לטבע מ-50 דולר ל-46 דולר וההמלצה נותרת "תשואת יתר". ובגולדמן זאקס מותירים ההמלצה על "נייטרלי" במחיר יעד של 41 דולר.

שותפויות הגז דלק קידוחים , אבנר , ורציו המשיכו לרכז עניין על רקע הדיבורים להעלות את תמלוגי המדינה מתגליות הגז. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומיאנסקי, קורא להעלות את התמלוגים בטענה כי המדינה מכרה את המשאבים "בנזיד עדשים".

בנק מזרחי טפחות מפסיק לפתח את פרויקט ה-IRB. מודל זה היה אמור להביא לשיפור בהלימות ההון של הבנק, וכתוצאה מכך להגדיל את היקף האשראי שהבנק יכול להציע, לזרז את חלוקת הדיבידנד ולשפר את התשואה על ההון. הפסקת פיתוח המודל נעשית על רקע החלטת בנק ישראל לבחון מחדש את האפשרות שהבנקים יוכלו להשתמש בו לצורך חישוב יחס הלימות ההון.

מזור רובוטיקה , העוסקת בפיתוח ומכירה של מכשור רפואי מתקדם לניווט כלים כירורגיים, דיווחה היום על הרחבת הפעילות בהודו וקבלת הזמנה לאספקת מערכת רובוטית שנייה לניתוחי עמוד שדרה בתוך פחות משנה.

[לאתר המעו"ף][לפורטל הפיננסי]