האפוטרופוס הכללי הודיע: מניותיו של גומא אגייאר בהפועל ירושלים למכירה

על הכוונה להוציא למכירה את המניות של אגייאר, שנעלם באופן טרגי במימי פלורידה, פורסם לראשונה ב"גלובס"

האפוטרופוס הכללי הודיע היום (ב') כי יפרסם בימים הקרובים הזמנה לציבור להציע הצעות לרכישת המניות של גומא אגייאר, הבעלים הנעדר של הפועל ירושלים, בקבוצה. על כוונה זו פורסם לראשונה ב"גלובס".

בהודעה רשמית בעניין מטעם משרד המשפטים, נכתב היום: "האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים, פרופ' דוד האן, המנהל את נכסי הנעדר גומא אגייאר בישראל, יפרסם בימים הקרובים הזמנה להציע הצעות לרכישת זכויותיו של אגייר בקבוצת הפועל ירושלים, כולן או חלקן.

"על-פי המתווה המתגבש אצל האפוטרופוס הכללי, על הרוכש הפוטנציאלי להוכיח את איתנותו הפיננסית ויכולתו הכלכלית להשקיע בקבוצה על מנת להבטיח את עתידה בשנים הקרובות. כמו כן, על הרוכש הפוטנציאלי להצהיר כי הוא בעל זיקה ומחויבות לעיר ירושלים. בהתאם, יידרש המציע להתחייב כי משחקי הבית של הקבוצה לא יתקיימו מחוץ לירושלים ושלא לשנות את שם הקבוצה.

"מכירת המניות כפופה לאישורו של בית המשפט המחוזי בירושלים, אשר מינה את האפוטרופוס הכללי כמנהל נכסיו של אגייאר, לאחר היעלמותו ביוני 2012".

כזכור, בסוף 2011 עברה הפועל ירושלים לידיו של איש העסקים האמריקאי גומא אגייאר שרכש 60% מהמועדון, בעוד שיתרת ההחזקות (40%) נותרה בידי העמותה לניהול הפועל ירושלים. מספר חודשים לאחר הדיווחים על היעלמותו הטרגית של אגייאר במימי פלורידה, הועברו כל נכסיו בישראל בצו בית משפט - לרבות קבוצת הכדורסל - לניהול האפוטרופוס הכללי.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", אחד המועמדים לרכוש את המועדון הוא יזם ההיי-טק הצעיר (32) אורי אלון, שמתגורר בניו יורק. אלון התפרסם בעקבות מכירת הסטארפ-אפ Julpan לענקית האינטרנט טוויטר ב-2011 עבור יותר מ-40 מיליון דולר. אלון אישר ל"גלובס" כי "אנחנו בודקים אפשרות לקחת את הקבוצה, אבל העניין עדיין בשלב ראשוני. מדובר בכמה חבר'ה שאכפת להם מהפועל ירושלים".