הפועל י-ם כדורסל עומדת למכירה; מו"מ עם יזם ההיי-טק אורי אלון

האפוטרופוס הכללי, המנהל את נכסיו של אגייאר, צפוי לפרסם הודעה הקוראת להגשת הצעות; בשבוע שעבר נערכה פגישה עם נציגיו של היזם המתגורר בניו יורק

קבוצת הכדורסל של הפועל ירושלים תחל בימים הקרובים באופן רשמי הליך למכירתה. ל"גלובס" נודע כי האפוטרופוס הראשי, שמונה בנובמבר האחרון על-ידי בית המשפט המחוזי בירושלים לניהול נכסיו של גומא אגייאר בישראל, צפוי לפרסם הודעה פומבית בתקשורת בה הוא מזמין את הציבור להציע הצעות לרכישת הקבוצה מידיו. את הליך הרכישה מנהלים מטעם האפוטרופוס הראשי עורכי הדין מאיר הלר ואפי אברמזון.

כזכור, בסוף 2011 עברה הפועל ירושלים לידיו של איש העסקים האמריקאי גומא אגייאר שרכש 60% מהמועדון, בעוד שיתרת ההחזקות (40%) נותרה בידי העמותה לניהול הפועל ירושלים. מספר חודשים לאחר הדיווחים על היעלמותו הטראגית של אגייאר במימי פלורידה, הועברו כל נכסיו בישראל בצו בית משפט - לרבות קבוצת הכדורסל - לניהול האפוטרופוס הכללי.

למרות שההודעה הרשמית של האפוטרופוס למכירת הקבוצה צפויה רק בימים הקרובים, הרי שמתחת לפני השטח כבר מתקיימים מגעים עם אנשי עסקים. הפנייה הרצינית ביותר עד כה היא של יזם ההיי-טק הצעיר (32) אורי אלון, שמתגורר בניו יורק. אלון התפרסם בעקבות מכירת הסטארפ-אפ Julpan לענקית האינטרנט טוויטר ב-2011 עבור יותר מ-40 מיליון דולר. זאת אחרי שחמש שנים קודם לכן מכר לגוגל את הסטארט-אפ Orion. פגישה בין נציגיו של אורי אלון לנציגי האפוטרופוס הכללי התקיימה ב-17 בחודש. אלון אישר ל"גלובס" כי "אנחנו בודקים אפשרות לקחת את הקבוצה, אבל העניין עדיין בשלב ראשוני. מדובר בכמה חבר'ה שאכפת להם מהפועל ירושלים".

מכשול אחד שיעמוד בפני הרוכשים הוא הגרעון של הקבוצה, ובנוסף דרישה של האפוטרופוס לקחת בחשבון גם את הכספים שהשקיע גומא אגייאר מאז נכנס למועדון. עם זאת, למרות הכישלונות הספורטיביים החוזרים ונשנים, הפועל ירושלים עשויה להפוך ליעד קורץ למשקיעים בעיקר לאור בנייתה של הארנה בעיר, שאמורה להיות מוכנה בסביבות קיץ 2014.