עיתונאי חיפה והצפון יפגינו נגד מתן פרס ביאנו לעיתונאים מהמרכז

מדובר בפרס מטעם עיריית חיפה שהוענק בעבר לכתבים מהפריפריה ■ עיתונאי בצפון: "אף עיתונאי בפריפריה לא יכול להתחרות ביואל אסתרון או באילנה דיין"

עיתונאי חיפה והצפון צפויים להפגין הערב (ג') כנגד החלטת עיריית חיפה שלא לייחד את פרס ביאנו לתקשורת לעבודה עיתונאית לאזורם בלבד.

מדובר בפרס שהוענק ב-6 השנים האחרונות לעיתונאים מהפריפריה על עבודה עיתונאית מקומית. בשנה שעברה שונה התקנון והוחלט לפתוח את הפרס גם לעיתונאים ממרכז הארץ, ולפני שבועיים נקבע כי הזוכה השנה יהיה מו"ל "כלכליסט", יואל אסתרון. גובה הפרס עומד על 30 אלף שקל.

"אנחנו קוראים לזה 'פרס תל-אביבי', כי אף עיתונאי בפריפריה לא יכול להתחרות ביואל אסתרון או באילנה דיין", אמר כתב הערוץ הראשון בצפון אלירן טל. "לנו חשוב שהפרס היחידי שמחולק לאנשי תקשורת שאינם מהביצה התל-אביבית יישאר פרס לעיתונאים שמסקרים את הפריפריה. מדובר במהלך עקרוני שמטרתו לעודד עיתונאים צעירים מקומיים, ולפרגן לעיתונאים וותיקים שבחרו במהלך השנים לדבוק במקום עבודתם. אנחנו רוצים גם להכניס יותר עיתונאים לוועדה".

ע"ש העיתונאי מארק ביאנו

הפרס שמעניקה עיריית חיפה נקרא על שמו של העיתונאי מארק ביאנו ז"ל שנרצח בפיגוע במסעדת "מקסים". הפרס הוא לתקשורת מקומית, והוא פנה במהלך השנים גם לעיתונאים מהדרום, אך זכו בו בעיקר עיתונאים תושבי הצפון. עם שינוי התקנון, החלו לזכות בו עיתונאים מהמרכז.

יעקב שחם, חבר ועדת השיפוט של פרס ביאנו, מסר כי ב-2011 הפרס שינה את שמו ל"פרס חיפה לתקשורת על שם מארק ביאנו", והוחלט לחלק אותו בקנה-מידה ארצי. אז חולק הפרס לחיים מדור ולמפעל חיים למוטק'ה לבנון, ב-2012 למנחם הורביץ, והשנה ליואל אסתרון.

לדבריו, "מבין 11 המועמדים שניים היו מחיפה והאחרים לא מהשורה הראשונה של עיתונאי ישראל, ובחרנו את יואל אסתרון לפרס על מפעל חיים. עלה שמו של עמוס כרמלי, כל חברי הוועדה חשבו שהוא אכן ראוי, ומאחר שהוא לא הופיע בין המועמדים, לא ניתן היה לבחור בו, וסוכם שהוא יהיה מועמדנו בשנה הבאה".