"אנחנו בדרך למשבר כלכלי גדול יותר מזה של 2008"

האנליסט דיוויד רוש יוצא נגד רכישות האג"ח המסיביות של הבנקים המרכזיים: "ברגע שאתה מתמחר מחדש את החוב בעולם, האמת המכוערת תתגלה"

שוק האג"ח יתרסק ברגע שהבנקים המרכזיים בעולם יפסיקו לרכוש אגרות חוב, מה שיתחיל משבר כלכלי גרוע הרבה יותר מזה של 2008, כך אומר היום (ד') האנליסט דיוויד רוש בראיון לרשת CNBC.

רוש, שידוע בעמדתו כי אג"ח ממשלתיות הן מקום מסוכן ביותר למשקיעים, אומר כי "זה יקרה, וזה יהיה גדול יותר מ-2008. ברגע שאתה מתמחר מחדש את החוב בעולם, האמת המכוערת תתגלה". רוש מציין כי ברגע שהבנקים המרכזיים בעולם יפסיקו את תוכניות רכישות האג"ח שלהם, אגרות החוב הממשלתיות בארה"ב, בריטניה וגרמניה יזנקו.

"כל עוד הבנקאים המרכזיים מדפיסים כסף, הדרך היחידה להפיץ אותו היא שהממשלות יקנו 70% מאג"ח חדשות שמונפקות בשווקי האג"ח. כל עוד הם עושות זאת, התשואות לא יעלו, אך ברגע שהן יפסיקו התשואות יזנקו בשיעור כל כך גבוה שנשאר עם משבר כלכלי בידיים", הוא אומר.

בשנים האחרונות המדיניות המרחיבה צוברת תאוצה בקרב בנקים מרכזיים בעולם, כאשר בין היתר הפדרל ריזרב בארה"ב, הבנק המרכזי האירופאי והבנקים המרכזיים של אנגליה ויפן רוכשים אג"ח באופן קבוע, מה שתומך בהמשך הראלי בשוקי המניות בעולם, ובשמירה על תשואות האג"ח הממשלתיות ברמה נמוכה.