סוף עידן: אלכס פרגוסון הודיע על פרישה ממנצ'סטר יונייטד

המנג'ר המעוטר בן ה-71 הודיע על הפסקת עבודתו במועדון הכדורגל האנגלי אחרי 27 שנים ■ פורש עם הון אישי בבנק בסך של כ-34 מיליון ליש"ט

מנג'ר מנצ'סטר יונייטד, סר אלכס פרגוסון, מי שנחשב לאחד ממאמני הכדורגל הגדולים בכל הזמנים, הודיע על פרישה מעבודתו אחרי 27 שנים בתפקיד באולד טראפורד, וקרוב ל-40 שנים בסך הכל כמאמן באנגליה ובסקוטלנד.

פרגוסון, 71, ימשיך לקחת חלק בפעילות המועדון, כשיעבור לתפקיד ניהולי, ובנוסף ישמש כ"שגריר" של "השדים האדומים". הפרישה מאימון תיכנס לתוקף כבר מתחילת העונה הבאה (2013/14). הוא יסיים את הקריירה שלו מסודר מבחינה כלכלית: דירוג העשירים החדש של "הסאנדיי טיימס" שפורסם החודש העריך את הונו האישי ב-34 מיליון ליש"ט.

בהודעה רשמית שפרסם היום (ד'), כתב פרגוסון: "ההחלטה הזאת לא היתה קלה עבורי, אבל זה הזמן הנכון לעשות אותה. היה לי חשוב לעזוב כשהארגון נמצא במצב החזק ביותר שהוא יכול להיות. האיכויות של הסגל הנוכחי יבטיחו את המשך הצלחת המועדון ברמות הגבוהות ביותר. מתקני האימונים שלנו הם בין המשובחים ביותר בספורט העולמי, והמגרש שלנו, אולד טראפורד, נחשב בצדק לאחד מהמובילים בגלובוס".

בהודעתו, התייחס פרגוסון גם לבעלי יונייטד, משפחת גלייזר האמריקאית, שנחשבת לשנויה במחלוקת בקרב אוהדי המועדון: "במהלך העשור האחרון הם נתנו לי פלטפורמה למקסם בה את היכולות שלי".

פרגוסון לא חשף את המניעים המדויקים לפרישתו, אך על-פי הערכות, מדובר על סיבות בריאותיות. בשבוע שעבר התברר כי הוא יאלץ לעבור במהלך הקיץ ניתוח לא פשוט במפרק הירך. לפני שנים אחדות עבר ניתוח להשתלת קוצב לב, לאחר אי-סדרים שהתגלו בליבו.

פרגוסון הוביל העונה את יונייטד לאליפות אנגליה ה-20 בתולדותיה, וה-13 האישית שלו במועדון. הוא גם זכה עם הקבוצה פעמיים בליגת האלופות, פעם אחת בגביע המחזיקות, וחמש פעמים בגביע האנגלי. ארון התארים שלו כולל אינספור גביעים והישגים נוספים, הן באנגליה והן בקבוצתו הקודמת, אברדין הסקוטית.

בתקשורת באנגליה כבר עוסקים כעת בזהות המחליף הפוטנציאלי של פרגוסון, שזכה לכבוד אדיר במהלך השנה, כשפסל מיוחד שלו הוצג באולד טראפורד. בין המועמדים הוזכרו יורגן קלופ, מאמן דורטמונד; יופ היינקס (באיירן מינכן); ז'וזה מוריניו (ריאל מדריד); מנואל פלגריני (מלאגה); דייויד מויס (אברטון). ראיין גיגס, שחקנה הוותיק של יונייטד, צפוי להשתלב בצוות המקצועי.