שפיר בהצעת חוק לדיור בר-השגה: "אלפי דירות במרכז"

ח"כ סתיו שפיר צפויה להגיש בימים הקרובים את הצעת החוק הראשונה שלה, העוסקת ברוח המחאה החברתית, בדיור בר-השגה ■ הקונספט: הקצאת יח"ד לדיור בר-השגה, בפרויקטים שייבנו במקום מחנות הצבא שיפונו במרכז הארץ

ח"כ סתיו שפיר (עבודה) הודיעה היום (ד') כי היא צפויה להגיש בימים הקרובים את הצעת החוק הראשונה שלה, העוסקת, ברוח המחאה החברתית, בדיור בר-השגה.

לדבריה, כוונת הצעת החוק היא להבטיח כי חצי מהדירות בכל פרויקט שייבנה בשטח מחנות הצבא במרכז הארץ - אשר צפויים להתפנות בשנים הקרובות במסגרת מעבר צה"ל לדרום הארץ - יוקצה לטובת דיור בר-השגה להשכרה, תוך קביעת קריטריונים חדשים לזכאות, בהתאם לרמת ההכנסה של הדיירים.

שפיר מסרה כי עבדה על עיצוב התוכנית במשך 3 חודשים, תוך שיתוף פעולה עם מומחים לתכנון עירוני ולדיור בר-השגה, וכן עם פעילים חברתיים מקומיים. לפי הערכות המומחים אשר השתתפו עם שפיר בהכנת ההצעה, היא צפויה ליצור יותר מ-13 אלף יחידות דיור בר-השגה, שיושכרו לתקופה של 10 שנים למשפחות בשכר דירה מסובסד. כמו כן, צפוי החוק ליצור למעלה מ-1,500 יחידות דיור ציבורי חדשות.

"בימים אלה, ימי גזירות שמציגות עוד מאותה מדיניות חברתית מאוסה שהביאה אותנו למצב הנוכחי, הציבור הישראלי צמא לפתרונות חדשים ולמחשבה מקורית", מסרה שפיר בהודעה לעיתונות שפורסמה עם היוודא על הצעת החוק.

"החוק הזה יכול ליצור שינוי של ממש בשוק הדיור במרכז הארץ. בעשור הקרוב צפויים להתפנות אלפי דונמים של קרקע בבעלות ממשלתית בלב איזורי הביקוש - בתל-אביב, גבעתיים, רמת-גן, רמת-השרון וראשון לציון. הצעת החוק רותמת את התנופה האדירה של הפרויקט הלאומי להעברת צה"ל לנגב כדי לפתור חלק גדול מקשיי הדיור של מעמד הביניים", לדבריה.

"דווקא בימים אלו, שבהם הממשלה מכריזה מלחמה על מעמד הביניים, יש לנו הזדמנות היסטורית להקל על מימוש הזכות החברתית הבסיסית מכל - קורת גג".

בימים אלה עובדת שפיר על גיוס תמיכה רחבה לחוק - מימין ומשמאל. "נפגשתי עם ראשי ערים, עם נציגי מערכות התכנון ועם אנשי מערכת הביטחון, במטרה לעבוד בשיתוף פעולה וליצור חקיקה שתיתן מענה לכולם - לצרכים של צה"ל, של הרשויות המקומיות ושל המשפחות המחפשות דירה. בהמשך נבחן מודלים אלטרנטיביים לבניה, נקיים שיתוף ציבור בהליכי התכנון ונגבש הסכמה רחבה על התכנית, שיכולה להביא לשינוי המיוחל בשוק הדיור", אמרה.