רוביני מזהיר: "אם הראלי יימשך, השוק יקרוס עוד שנתיים"

הפרופ' לכלכלה, שחזה את משבר הסאב-פריים של 2008: "יש פערים מרכזיים בין הסנטימנט בוול סטריט לבין ה'מיין-סטריט'"

שוק המניות אמנם עדיין לא במצב של "בועה", אולם אם "ראלי ענק בנכסים מסוכנים", בדומה לזה שמתקיים כעת בשוק, יימשך גם במהלך השנתיים הקרובות, הדבר יגביר מהותית את רמת הסיכון בשוק ועלול להוביל לקריסה - כך סבור הפרופ' לכלכלה, נוריאל רוביני.

רוביני זכה לכינוי "נביא הזעם" כאשר חזה את משבר הסאב-פריים של 2008. מנגד, הוא ידוע בגישתו ה"דובית" ותחזיותיו הקודרות, ומבקריו נוהגים לומר כי "הוא חוזה שבעה מכל ארבעה משברים". רוביני אמר את הדברים בארוחת ערב פרטית בלאס וגאס, על רקע הראלי במדדים המרכזיים בוול סטריט ואירופה.

אמש, כידוע, ננעל ה-S&P 500 ב-1.625.96 נקודות והדאו ג'ונס ננעל מעל 15,000 נקודות - שיאי כל הזמנים לשני המדדים המרכזיים בוול סטריט. בורסות אירופה ננעלו בשיא של 5 שנים, וגם הניקיי זינק לשיא עיתי.

"יש פערים מרכזיים בין הסנטימנט בוול סטריט לבין ה'מיין-סטריט'", אמר רוביני (במקור: "gap between sentiment on Wall Street and the main street", בכוונה לפערים בין מצב הבורסה להלכי הרוח בציבור - ג.ק.), שהבהיר כי הכלכלה האמריקנית עודנה חלשה.

"תשואות איגרות החוב האמריקניות יחזרו למצב נורמלי רק כחלוף זמן רב", אמר רוביני, בהתייחס להשפעות רכישות איגרות החוב של הפדרל ריזרב על השוק. ה'פד', נזכיר, רוכש מדי חודש איגרות חוב מגובות-משכנתאות בהיקף של 80 מיליארד דולר בחודש.