טאואר מדווחת: מיקרון הביאה לצניחה של כ-33% בהכנסות

ראסל אלוונגר: "התחזית למעבר לרווח נקי ב-2014 עומדת בעינה" ■ הנהלת החברה מספקת לרבעון השני טווח תחזית מכירות של בין 122 מיליון דולר ל-132 מיליון דולר

חברת השבבים טאואר דיווחה הבוקר (ה') על תוצאותיה ברבעון הראשון של 2013. הכנסות החברה ברבעון היו 113 מיליון דולר לעומת 148 מיליון דולר ברבעון הקודם. ברבעון המקביל אשתקד עמדו ההכנסות ברמה של 168 מיליון דולר.

בהנהלת טאואר מציינים כי הקיטון בהכנסות ברבעון בהשוואה להכנסות הרבעונים הקודמים נובע מהירידה עליה הודיעה החברה בעבר של הסכם היצור עם מיקרון במפעל החברה בנישיוואקי, יפן.

הוצאות המימון, נטו לרבעון הראשון של 2013 כוללות השפעה חיובית בסך 7 מליון דולר הכנסות מימון שנרשמו בהתאם ל-GAAP בעקבות ההסכם עם הבנקים בישראל מחודש מארס השנה להארכת מועדי החזר ההלוואות.

הרווח הגולמי והתפעולי , Non-GAAP, ברבעון הראשון של 2013 היו 34 מיליון דולר ו-15 מיליון דולר בהתאמה, בהשוואה ל-49 מיליון דולר ו-32 מיליון דולר בהתאמה ברבעון הרביעי של 2012.

הרווח הנקי, non-GAAP, ברבעון הראשון של 2013 הסתכם ב-6.5 מיליון דולר ו-0.27 דולר למנייה בהשוואה ל-22 מיליון דולר ו-0.99 דולר ברבעון הקודם. בזכות פעילויות חסכון נמשכות, ההפסד הנקי על בסיס GAAP לרבעון נותר 23 מליון דולר, או 0.96 דולר למניה, זהה להפסד של 23 מליון דולר או 1.05 דולר למניה ברבעון הקודם. ברבעון המקביל אשתקד הסתכם ההפסד בכ-19 מיליון דולר.

הנהלת החברה מספקת לרבעון השני טווח תחזית מכירות של בין 122 מיליון דולר ל-132 מיליון דולר.

יתרת מזומנים בסוף הרבעון הראשון של 2013 של 120 מיליון דולר.

ראסל אלוונגר: נעבור לרווח ב-2014

בשיחה עם "גלובס" אומר ראסל אלוונגר, מנכ"ל טאואר כי "יש לנו תוכנית לגבי התקדמות ביפן כך שאני לא מודאג בקשר לכך. ברבעון השני אנחנו נצמח וגם מרבעון לרבעון אנחנו צופים צמיחה במהלך השנה כך שבסך הכל המצב בחברה הוא טוב מאוד. מה שרואים כיום בטווח הקצר הוא שונה לגמרי ממה שאנחנו רואים בטווח הארוך. אנחנו רואים את התמונה בטווח הארוך והדברים נראים מאוד טובים בסך הכל. אנחנו צופים גם התקדמות בעסקים בהודו".

נציין כי שר התקשורת ההודי יגיע לארץ בשבוע הבא וייפגש עם אלוונגר לדיון בפרוייקט שעליו החברה מתמודדת בהודו.

- אז התחזית שלכם לגבי מעבר לרווח נקי ב-2014 עדיין בתוקף?

"כן".

- אתם לא מתכוונים לפטר עובדים בארץ או בעולם?

"אנחנו לא הפסקנו לגייס עובדים חדשים לפעילויות חדשות שייתמכו בצמיחת החברה. על בסיס תפעולי אנחנו נותרים חזקים אבל גמישים. כרגע במגדל העמק אנחנו בתהליך של גיוס עובדים חדשים במטרה להגדיל את ניצולת המפעל. אבל צריך לזכור שיש תהליכים מחזוריים בתעשייה אבל תמיד ניסינו לא לפטר עובדים אלא להגדיל את נתח השוק שלנו".