ועידת קנט: מטרקטור וכובע טמבל - לחקלאות דור 5

המשמעות של להיות חקלאי בתקופתנו הינה לעסוק בנושאים מורכבים, הרבה מעבר לתהליכי הייצור המסורתיים בחקלאות

בעשורים האחרונים ענף החקלאות הישראלי ביצע "קפיצת מדרגה" עצומה. מאוסף של משקים קטנים ומבוזרים בעלי יכולת ייצור מוגבלת, כפי שהיה בראשית המדינה, הפך ענף החקלאות לעמוד תווך משמעותי בייצוא הישראלי בפרט ובכלכלה הישראלית בכלל.

המשמעות של להיות חקלאי בתקופתנו הינה לעסוק בנושאים מורכבים, הרבה מעבר לתהליכי הייצור המסורתיים בחקלאות. מצד אחד, החקלאים נדרשים להגיע לאיכות מוצרים גבוהה יותר ואילו מצד שני הם נאלצים להתמודד עם משברים, מלחמות מחירים, עמידה בדרישות הולכות ומחמירות של גופים ירוקים שונים, נזקים ואסונות טבע ועוד.

המשימה, אם כן, להיות חקלאי מרוויח, הופכת להיות יותר מורכבת ויותר קשה ומצריכה את החקלאי המודרני, לדעת לתפקד בתחומים רבים, בו זמנית. לכן על מנת להצליח בשוק שכזה, בטווח הארוך, החקלאי המודרני צריך לשלב לצד עבודת השדה גם חשיבה עסקית שתביא אותו לנהל את ה"עסק" שלו באופן מסחרי יותר: לחשוב עסקים, להשקיע בטכנולוגיות, להשתמש במקורות העומדים לרשותו בצורה חכמה וכלכלית ועוד.

לכל אלה יש להוסיף את הפיכתה של החקלאות לעתירת פיתוחים טכנולוגיים ושינויים תכופים המחייבים את החקלאי להתאים עצמו לשינויים על מנת שלא ישאר מאחור. אם נשווה את החקלאות כיום לטלפונים החכמים כמו גלאקסי או אייפון, הרי שאם פעם החקלאות הייתה טרקטור וכובע טמבל, הרי שהיום מדובר בחקלאות דור 5.

על הסכנות, ההזדמנויות והאתגרים בתחום החקלאות ידונו בפאנל מיוחד שיתקיים במסגרת ועידת קנט 2013. בפאנל ייטלו חלק מנכ"ל ענבי טלי דודו עברי, מנכ"ל מהדרין פריאור גיא בינשטוק, יואב כץ, חקלאי, יזם ומנכ"ל Devine וקובי אלקבץ, מזכיר ארגון מגדלי העופות. את הפאנל ינחה כתב התשתיות והאנרגיה של גלובס עמירם ברקת.