מניית היום: צונחת בכ-9% בעקבות הפסקת פיתוח תרופה

אינטק דיווחה הבוקר כי שיתוף הפעולה עם חברה בינלאומית בנוגע לתוכנית הפיתוח והמו"מ העסקי עם החברה לגבי גלולת האקורדיון הייעודית המכילה תרופה ספציפית של חברת התרופות הופסק

מניית אינטק רושמת ירידה חדה במהלך המסחר בבורסה. חברת הביומד דיווחה הבוקר כי שיתוף הפעולה עם חברה בינלאומית בנוגע לתוכנית הפיתוח והמו"מ העסקי עם החברה לגבי גלולת האקורדיון הייעודית המכילה תרופה ספציפית של חברת התרופות הופסק.

סיבה ההפסקה - שיקולים אסטרטגיים עסקיים לטווח ארוך של חברת התרופות הבינלאומית. חברת התרופות שילמה לאינטק סכום של כ-6 מיליון שקל במהלך תוכנית הפיתוח ולאורך המו"מ העסקי.

עוד מציינים באינטק פארמה כי החלה, ביחד עם חברת התרופות, בתוכנית פיתוח משותפת נוספת עם גלולת אקורדיון ייעודית המכילה תרופה ספציפית אחרת של חברת התרופות, לאותה קבוצת אינדיקציות כמו בתוכנית המקורית.

ההערכות העדכניות של חברת התרופות לגבי המכירות הצפויות של תרופה זו גבוהות באופן משמעותי מאוד מהערכותיה לגבי המכירות הצפויות של התרופה הספציפית המקורית. בכוונת אינטק להמשיך את המשא ומתן העסקי עם חברת התרופות לגבי התוכנית החדשה, בכפוף להתקדמותה.

להערכת הנהלת אינטק, במסגרת התוכנית החדשה, חברת התרופות צפויה לשלם מספר מיליוני שקלים נוספים לחברה, בכפוף לעמידה באבני דרך.

עוד מציינים באינטק כי לאור העובדה שחברת התרופות אישרה כי פלטפורמת האקורדיון, אשר פותחה על ידי החברה, עמדה בהצלחה במבחנים הטכנולוגיים, האופרטיביים והקליניים במסגרת שיתוף הפעולה בין הצדדים, כולל סיומם בהצלחה מלאה של שני ניסויים קליניים בגלולת האקורדיון אשר עמדה בכל הקריטריונים הדרושים ועמידת החברה במבדקים המקיפים שערכה חברת התרופות לגבי יכולת החברה לייצר את הנדרש להמשך תוכניות הפיתוח, על פי הקריטריונים המחמירים של בקרת התהליך והאיכות הודיעה חברת התרופות כי היא בוחנת אפשרויות לשיתופי פעולה נוספים עם אינטק.