סורוס: "ההתאוששות באירופה לא תימשך, המצב לא מאוזן"

המיליארדר ג'ורג' סורוס צוטט בעיתון La Stampa, על בסיס דברים שאמר בכנס כלכלי בעיירה באיטליה ■ הבהיר: "מדיניות הצנע פשוט לא עובדת"

"ההתאוששות באירופה לא תימשך לאורך זמן, המצב רחוק מלהיות מאוזן". את הדברים האלה אמר המיליארדר ג'ורג' סורוס, אשר צוטט כך ב-La Stampa באיטליה הבוקר (א'). סורוס טען עוד כי הבעיות הבסיסיות בגוש האירו על רקע משבר החובות, נשארו בעינן.

סורוס סביר כי ההתאוששות שהובילה לירידה בתשואות האג"ח של איטליה - אשר נסחרות בממוצע סביב 3.88%, לא תימשך לאור זמן. זאת, למרות הירידה בתשואות בחודשים האחרונים, על רקע הבטחת הבנק המרכזי האירופי (ECB) לרכוש אג"ח ממשלתיות באירופה "ללא הגבלה", בתרחיש בו התשואות יעלו.

תשואות האג"ח האיטלקיות ל-10 שנים נסחרות כיום, כאמור, בממוצע סביב פחות מ-4% - כמעט חצי מרמתן הממוצעת בשיא משבר החוב באירופה, בשלהי 2011. ברקע, ממשיכים בממשלה איטליה, בראשותו של אנריקו לטה, לקרוא לרשויות האירופאיות להתמקד בצעדים מעודדי צמיחה, ולהיאבק באבטלה הגואה במדינה.

מנגד, מתמודדות איטליה עם חוב ציבורי ענק, בהיקף של 130 אחוז תוצר - הרמה הגבוהה ביותר בגוש האירו, אחרי יוון. "איטליה אינה אדונה לגורלה", צוטט סורוס, שאמר הדברים בפורום כלכלי שהתרחש בעיר אודין (Udine) אשר במדינה. "הממשלה תלויה כמובן לחלוטין בחסדי האיחוד האירופי".

"גוברות העדויות כי מדיניות הצנע פשוט לא עובדת. במקודם או מאוחר תהפוך אירופה את פניה. ככל שזה יקרה מוקדם יותר, כך ייטב", סיכם.