גינאה: ההליכים נגד בכירים בחברה של שטיינמץ החלו

שניים מעובדי חברת הכרייה של שטיינמץ BSGR ריסורסז, ראש מחלקת קשרי החוץ לשעבר והממונה על הביטחון, מואשמים בשחיתות

ההליכים המשפטיים בתיק חשדות השחיתות נגד שניים מעובדי חברת הכרייה BSGR ריסורסז, שבשליטת המיליארדר הישראלי בני שטיינמץ - החלו, כך מסר עורך דינם של השניים, מומו סאקו, בראיון שלשום (ו').

איברהימה ססורי טורה, לשעבר ראש מחלקת קשרי החוץ של החברה, והממונה על הביטחון איסיאגה בנגורה הופיעו בית המשפט לערעורים בקונאקרי בירת גינאה שבמערב אפריקה.

השניים נעצרו בחודש שעבר בחקירה שביקשה לבדוק אם BSGR שיחדה פקידים ממשלתיים כדי לקבל רישיונות לשני גושים באתר מרבצי עפרות הברזל סימאנדו, שהוא מהגדולים בעולם. "גינאה מנסה למצוא דרך להוכיח את האשמות השחיתות נגד BSGR כדי לקבל חזרה את זכויות הכרייה", אמר סאקו, "אנו בטוחים בכך מפני שהתיק הזה ריק". לפי סאקו, סוכני FBI נמצאים בקונאקרי כדי לבדוק אם שולמו כספי שוחד כדי לזכות בזכויות הכרייה בגינאה. לפי מסמכים שהוגשו לבימ"ש בניו יורק, אזרח צרפתי עם קשרים ל-BSGR הואשם בניסיון לפגוע בחקירה האמריקנית.

אחותו של טורה, ממאדי טורה, הייתה רעיית הנשיא הקודם של גינאה, לאנסנה קונטה, שמשטרו העניק ל-BSGR את זכויות הכרייה בסימאנדו כמה שבועות לפני מותו בדצמבר 2008. לפי מקור אחד, ממאדי טורה משתפת פעולה עם חוקרי FBI בנושא זה. במארס מסרה BSGR שגינאה נערכת לבטל את זכויות הכרייה שלה בסימאנדו ובזוגוטה. ממשרד המשפטים בגינאה נמסר ששני עובדים לשעבר של החברה נעצרו בעקבות חקירת משרד המשפטים האמריקני וגינאה.