אשטון קוצ'ר בישראל: מחפש סטארט אפ לפתור ההתחממות

קוצ'ר התארח בכנס הגראג' גיקס אותו מארגן יוסי ורדי: "הדרך הכי טובה להגיע אלינו לחברה, היא לבנות דברים מדהימים ואנחנו כבר נגיע אליכם"

שחקן הקולנוע והיזם אשטון קוצ'ר, הגיע אתמול (ב') לישראל לביקור בן 3 ימים, כאורחו של יזם האינטרנט, יוסי ורדי. קוצ'ר שמעוניין לחפש ולהשקיע בסטארטאפים ישראליים, התארח אתמול בערב, בכנס הגראג' גיקס אותו מארגן ורדי בקביעות. "אני לא מתמקד בסיורים שלי רק בישראל, אלא גם בברזיל, ניו יורק ומינסוטה", אומר קוצ'ר. "אני מחפש פיתוחים טכנולוגיים שיעזרו למשל בפתרונות להתחממות הגלובלית. לכן רציתי לבוא למקום כמו ישראל, בו יש כל כך הרבה אנשים שממציאים דברים".

קוצ'ר הגיע לישראל ביחד עם שותפו להשקעות, גיא עוזרי, מפיק מתעשיית המוזיקה. קוצ'ר ועוזרי משקיעים בקרן A-Grade שייסדו עם רון בורקל בשנת 2011. בין ההשקעות שלהם גרופון, ספוטיפיי ושאזם.

כנסי הגראג' גיקס ידועים ככאלו שמביאים בעיקר אנשים מעולם הטכנולוגיה עם יתרון מובהק במספר המבקרים מהמין הגברי. הפעם, שקוצ'ר הגיע, הרוב המוחלט היה דווקא נשים. אחת האורחות באירוע שאלה את קוצ'ר, האם הוא מעוניין בנשים בחברות שהוא מחפש? "לא משנה לי אם זה נשים או גברים", אומר קוצ'ר, שמוסיף שגם עניין הגיל לא מפריע לו בתחום השקעות הסטארט אפים. "השקעתי גם בחברה של ילד בן 15".

"אני לא משקיע בדרך כלל לבד, אלא עם קבוצת משקיעים", אומר קוצ'ר, לקהל האורחים הגדול שבא להקשיב לו, שהיה מעוניין גם להציג לו בקצרה את הפיתוחים שלו. "הדרך הכי טובה להגיע אלינו לחברה, היא לבנות דברים מדהימים ואנחנו כבר נגיע אליכם".

קוצ'ר גם חילק טיפים לסטארטאפיסטים המתחילים. "חברות בתחילת דרכן, נותנות מהר מידי אחוזים מכובדים בסטארט אפ שלהם, שיכולים להגיע ל-70% והם לא משאירים לעצמם כמעט נתח מהחברה, בשביל לקבל בה החלטות. בשלבים מאוחרים זה הופך לבעייתי אפילו יותר, כי הם יצטרכו לוותר על אחוזים נוספים בשביל לקבל עוד השקעות. סטארט אפים צריכים לחשוב טוב, מי הולכים להיות המשקיעים שלהם וכדאי להם גם לגייס כספים, ממקומות כמו קיקסטרטר, שיעזרו להם לגדול".