איתות טכני: "צלב המוות" שיוביל לקריסה בשוק המניות

בחברת האנליזה Seaport Group מזהירים מ"צלב המוות": מצב בו גרף הממוצע הנע של איגרות החוב ל-50 הימים האחרונים, חוצה מלמטה את גרף הממוצע הנע של איגרות החוב ל-200 הימים האחרונים - ומוביל, מבחינה היסטורית, לצניחה בתשואות איגרות החוב הממשלתיות של ארה"ב

איגרות החוב הממשלתיות של ארה"ב ל-10 שנים נמצאות בפני תפנית טכנית משמעותית, אשר עשויה להוביל לצניחה ענקית בתשואות האג"ח ול"בריחת" המשקיעים מנכסים מסוכנים - כך לפי ניתוח של חברת האנליזה Seaport Group.

מדובר, למעשה, במצב בו גרף הממוצע הנע של איגרות החוב ל-50 הימים האחרונים, חוצה מלמטה את גרף הממוצע הנע של איגרות החוב ל-200 הימים האחרונים. לפי התיזה הרווחת, במצב זו אמורות תשואות איגרות לצנוח משמעותית - מצב טכני המכונה "צלב המוות".

מצבים טכניים של "צלב המוות" אשר התרחשו בשנים האחרונות, לוו בדרך-כלל בצניחה של תשואות האג"ח של ארה"ב. הצלב הראשון חל בספטמבר 2007 והוביל לירידה בתשואות - מ-4.62% ל-3.3% ב-7 חודשים; הצלב השני התרחש בספטמבר 2008 והוביל לירידה בתשואות מ-3.87% ל-2.05%; הצלב השלישי חל ביוני 2010 והוביל לירידה בתשואות מ-3.3% ל-2.38%; וביוני 2011 התרחש הצלב האחרון והוביל לירידה בתשואות מ-3.16% ל-1.38%.

לפי הערכות, מצב טכני זה עשוי להוביל לצניחת תשואות האג"ח מתחת לרמה של 1 אחוז, "מצב שלא יפתיע אותנו, לאור העובדה שהוא עומד בקנה אחד עם התזה שלנו - הצופה תיקון משמעותי בשוק המניות, הסחורות והאג"ח הקונצרניות", מסבירה אביגייל דוליטל מ-Seaport Group. "מדובר יהיה בתיקון משמעותי וחריף מאד".