רייטינג האינטרנט לאפריל: "גלובס" מוביל בזירת הכלכלה

הירידה המשמעותית ביותר בחודש החולף - באתר xnet מבית "ידיעות אחרונות" ■ "גלובס" הוביל באפריל על מתחריו בזירת הכלכלה בכל הפרמטרים: גולשים בפועל (חודשי ויומי), דפים נצפים, זמן שהייה לגולש ומספר ביקורים ממוצע

אתר fxp רשם את הזינוק הגבוה ביותר בחודש אפריל מבין 20 האתרים הישראלים המובילים עם עלייה של כ-12% במספר הגולשים בפועל החודשי ו-22.5% בממוצע הגולשים היומי. כך עולה מנתוני ועדת המדרוג להיקף הגלישה באינטרנט בישראל. עלייה זו מקפיצה את fxp חזרה למקום השמיני בדירוג לפי מספר הגולשים החודשי על חשבון אתר זאפ שהתחלף איתו במקום התשיעי וכן קפץ מהמקום ה-15 למקום ה-12 לפי ממוצע הגולשים היומי.

השינוי הדרמטי ביותר באפריל נרשם דווקא בזירה הכלכלית, שם עקף לראשונה אתר "גלובס" את אתר "דה מרקר" במספר הגולשים החודשי (633 אלף לעומת 630 אלף, בהתאמה) ובכך מקבע את מעמדו כאתר הכלכלי המוביל, לאחר שכבר הוביל על האתר מקבוצת "הארץ" בממוצע הגולשים היומי, בזמן השהייה הממוצע ובכמות הדפים הנצפים.

אתר "גלובס" עקף את "דה מרקר" על אף ששני האתרים רשמו בחודש אפריל עלייה בכמות הגולשים, אך "גלובס" רשם שיעורי עלייה גבוהים יותר (6.4% לעומת 5.5%, בהתאמה).

השוואת האתרים הכלכליים 4-2013
 השוואת האתרים הכלכליים 4-2013

את הזינוק הגבוה ביותר בזירה הכלכלית רשם אתר "כלכליסט" מבית "ידיעות אחרונות" עם עלייה של 7.7% בדירוג החודשי ו-13.6% בממוצע היומי. עם זאת, הוא עדיין ניצב בדירוג החודשי מאחורי "גלובס" ו"דה מרקר" עם 581 אלף גולשים, כשבדירוג היומי הוא ניצב במקום השני אחרי "גלובס" עם 89 אלף גולשים.

אתר נוסף שרשם עלייה משמעותית במהלך אפריל מבין 20 האתרים המובילים הוא אתר יד2 עם עלייה של 6.16%. את הירידה המשמעותית ביותר בחודש אפריל רשם אתר xnet מבית "ידיעות", שירד ב-4.5% בדירוג החודשי. ירידות נוספות שנרשמו בקרב 20 האתרים הישראלים המובילים ניתן למצוא בוואלה שופס (3.79%), אתר one (עם 3.08%) ואתר msn (עם 3.01%).