לונדון לא מחכה: היורוליג מחפשת מארחת לפיינל-פור 2014

בארגון שוקלים שלא לתת ללונדון לארח גם את האירוע בשנה הבאה, כפי שסוכם תחילה; המועמדות שהוזכרו כאופציה חלופית: ויטוריה, קובנה, ברלין

פחות משבוע אחרי סיום הפיינל-פור של היורוליג בלונדון, מתגברים הדיווחים על כך שהבירה האנגלית לא תקבל את האירוח של האירוע גם ב-2014 כפי שתוכנן במקור. שלוש ערים כבר הוזכרו ככאלו שעשויות לזכות לארח את שלב הגמר של הטורניר במאי הבא: קובנה, ויטוריה וברלין.

כזכור, לפני כשנה הודיעה הנהלת היורוליג כי לונדון תארח את שני הפיינל-פורים הקרובים, ב-2013 ו-2014, כחלק מניסיון לקרב את השוק הבריטי לכדורסל האירופי. אלא שהאירוע בלונדון נתקל בלא מעט קשיים, בעיקר בחצאי הגמר שנערכו מול יציעים ריקים בחלקם. במשחק חצי הגמר הראשון בין צסק"א לאולימפיאקוס נכחו לפי דיווחים באולם ה-o2, שמכיל כ-18 אלף מקומות, פחות מעשרת אלפים צופים.

לפי האתר talkbasket.com, נמתחה ביקורת גדולה גם על חוסר שיתוף פעולה מצד התקשורת הבריטית, שחלקה התעלמה מהאירוע. כך למשל ה-BBC הבריטי, שסיקר את הפיינל-פור של 2012 שנערך באיסטנבול, החליט שלא לסקר דווקא את האירוע שנערך בלונדון.

ביורוליג טוענים כעת כי האירוח מראש הובטח ללונדון לשנה אחת, עם אופציה לשנה נוספת. אחת האפשרויות היא לחזור לעיר כדורסל קלאסית - שתיים מהמועמדות שהוזכרו הן ויטוריה הבאסקית שלאחרונה הגדילה את ה"פרננדו בואסה ארינה" ל-15 אלף מקומות, גם קובנה הליטאית שאירחה את היורובאסקט של 2011 מחזיקה באולם חדיש, ה"ז'לגיריס ארינה", עם קיבולת של כ-16 אלף מקומות. העיר השלישית שהוזכרה היא ברלין שאירחה ב-o2 ארינה את הפיינל-פור של 2009.