הראל תשקיע עם שותפים כ-622 מ' ש' בנדל"ן בגרמניה

רוכשת עם מנורה ועורק שני בניינים בפרנקפורט בכ-460 מיליון ש', ובניין משרדים בדיסלדורף יחד עם אשטרום ושותף נוסף - תמורת כ-161 מיליון ש'

קבוצת הביטוח הראל ממשיכה לעבות את פורטפוליו הנדל"ן המניב מחוץ לישראל. היום הודיעה החברה על שתי עסקאות לרכישת בנייני משרדים בגרמניה, יחד עם השותפים אשטרום נכסים, עורק קפיטל ומנורה מבטחים, ובהיקף כולל של כ-622 מיליון שקל (132.5 מיליון אירו).

עסקאות אלה מצטרפות לארבע עסקאות קודמות של הראל בגרמניה, שבהן נרכשו שלושה בנייני משרדים ועוד בניין מגורים להשכרה, בתמורה לעשרות רבות של מיליוני אירו.

העסקה החדשה, הגדולה יותר, היא חתימה על הסכם של רכישה, המשותפת להראל ביטוח (35%), למנורה מבטחים (35%), ולעורק קפיטל (30%). במסגרת ההסכם נרכשים שני בנייני משרדים בשכונת Bockenheimer בעיר פרנקפורט שבגרמניה, בתמורה לכ-98 מיליון אירו (כ-460 מיליון שקל).

בהראל ציינו כי הנכס הנרכש מורכב משני בניינים סמוכים, הכוללים יחד כ-35 אלף מ"ר להשכרה, "עם שיעור תפוסה העומד כיום על כ-97.5%", כאשר עורק קפיטל היא שתנהל את הנכס.

השלמת העסקה (Closing) כפופה להתקיימות תנאים מתלים ולהעמדת אשראי על-ידי מוסד פיננסי גרמני. בהראל מציינים עוד כי הרכישה תמומן על-ידי הון השותפים והלוואה בנקאית שתועמד על-ידי מוסד פיננסי גרמני, כאשר סך מרכיב ההון שיועמד על-ידי כלל השותפים בנכס יעמוד על כ-31.5 מיליון אירו.

תשואה של 8.4%

בעסקה השנייה, שותפות של אשטרום נכסים (45%), הראל (45%) ושותף פרטי נוסף (10%) חתמו על הסכם לרכישת בניין משרדים בעיר דיסלדורף שבגרמניה, בתמורה לכ-34.5 מיליון אירו (כ-161 מיליון שקל).

סך השטח להשכרה בבניין הנרכש הוא 14,720 מ"ר, והוא מושכר במלואו עד מארס 2018 לחברת האלקטרוניקה Imtech ולקבוצת הקמעונות Metro. בהראל מציינים כי דמי השכירות מבטאים תשואה של כ-8.4% על מחיר הנכס.

לצורך העסקה, תעמיד השותפות הון עצמי של כ-60 מיליון שקל (כ-13 מיליון אירו) כאשר הראל ואשטרום יעמידו כל אחת הון של כ-26.6 מיליון שקל (כ-5.9 מיליון אירו) כל אחת. יתרת העסקה עם אשטרום תמומן באמצעות הלוואה בנקאית.

ההשקעה מותנית באישורים נוספים שעל המוכר למסור במועד השלמת העסקה וקבלת ויתור מעיריית דיסלדורף על זכות הסירוב המוקנית לה על פי הדין הגרמני.

מוטי סלע, מנכ"ל אשטרום נכסים, אמר היום כי "בכוונתנו להמשיך ולפעול לאיתור עסקאות נוספות בגרמניה, ולהדק את שיתוף הפעולה האסטרטגי עם קבוצת הראל במדינה זו".

עסקאות שהראל שותפה
 עסקאות שהראל שותפה