בקרוב: סמארטפון כשר לחרדים; "חשוב לצרכי פרנסה"

הרב דודי זילברשלג: הצורך במכשיר נגרם בין היתר מצרכי פרנסה בציבור החרדי, והוא יעניק מענה בדומה ל"קומות הכשרות" בטלפונים הסלולריים מהדור הקודם

בקרוב יוצג בישראל סמארטפון מאושר על ידי ועדת רבנים. כך הודיע הרב דודי זילברשלג בכנס אריאל לאתיקה בתקשורת בשבוע שעבר. עד כה רבני העדה החרדית הביעו התנגדות נחרצת למכשירי סלולר מתקדמים בטענה כי הם משחיתים. על פי זילברשלג, הסמטארפון יאפשר לקבל דואר אלקטרוני.

לדבריו, הצורך במכשיר כזה נגרם בין היתר בשל צרכי פרנסה של אנשים בציבור החרדי, והוא יעניק מענה בדומה ל"קומות הכשרות" בטלפונים הסלולריים מהדור הקודם. זילברשלג העריך כי כ-40% מהחרדים נמצאים באינטרנט, ועדיין האינטרנט אינו חלק מהבית החרדי. לדבריו, הרשת נתפסת "כסכנה הגדולה ביותר שהייתה מאז מעולם" לחרדים.

זילברשלג העריך כי אפשר שחרדים יצטרכו בעתיד להקים לעצמם רשת עצמאית, בדומה לרשת הסגורה שמפעיל הפנטגון, כדי "לייצר סביבה נקיה, עם גבולות".

בכנס דיבר גם פרופ' אבינועם רכס, נשיא המכללה האקדמית לישראל רמת גן ויו"ר הלשכה לאתיקה של ההסתדרות הרפואית. לדבריו, בסקר שנערך על ידי ההסתדרות הרפואית אמרו 25% מנשאלים כי החליפו את הטיפול הרפואי שלהם, מבלי להיוועץ ברופא שלהם, בעקבות מידע שמצאו ברשת. לדברי רכס, בשנים האחרונות זיהו רופאים מצב שבו ניכרת החמרה בלתי מוצדקת של דאגה וחרדה בדבר סימפטומים שכיחים, הנגרמת בעקבות חיפוש ממוחשב ברשת.