דריכות שיא בוול סטריט: ה"ביג בן" יספק דלק נוסף לשוורים?

מדד ה-S&P סגר שבוע רביעי של עליות ■ ביום רביעי יו"ר ה'פד' בן ברננקי ינאם בקונגרס לגבי מצב הכלכלה והמדיניות המוניטרית ■ מאקרו: מכירות הבתים החדשים ומיד שנייה, הזמנות המוצרים בני קיימא ועוד

המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח מחר (ב') ברקע לראלי שמסרב לגווע, במסגרתו טיפס מדד ה-S&P 500 בכ-17% מאז תחילת השנה והמדדים המרכזיים כבשו שיאים חדשים. המשקיעים יתמקדו בשבוע הקרוב בנתוני המאקרו ובעדותו החצי שנתית של יו"ר ה'פד' בן ברננקי בקונגרס.

כאמור, המסחר ביום שישי ננעל בעליות והמדדים המרכזיים בוול סטריט סגרו שבוע רביעי של עליות, בעוד ה-S&P 500 והדאו ג'ונס טיפסו לשיאים חדשים. למעשה, מאז נובמבר 2012 מדד הבנצ'מרק של ארה"ב הוסיף לערכו כ-22% בעוד מדד ה-VIX ירד ביותר מ-25%. האם התיקון הגדול בשווקים יגיע השבוע?

מיכאל הארטנט, אסטרטג השקעות בבנק אוף אמריקה-מריל לינץ', נשאר אופטימי בכל הנוגע לכיוון השווקים. במזכר ששלח ללקוחות הבנק הוא כתב כי "אנו נשארים שוריים על שוקי המניות, דוביים על שוק האג"ח ונייטרלים לגבי הסחורות, עד שנראה התפתחות של מיתון". הארטנרט מציין כי סביר להניח שבתקופה הקרובה נראה צמיחה חזקה יותר ונזילות נמוכה יותר.

בתוך כך, ממשל אובמה הודיע בסוף השבוע לקונגרס כי הינו נוקט מספר צעדים שיובילו לשחרור 260 מיליארד דולר וזאת על מנת להימנע מלהגיע לתקרת החוב, ובכך יאפשר למדינה להמשיך לתפקד עד לחודש ספטמבר לפחות. במשרד האוצר האמריקאי אמר כי הוא ישתמש באותם כלים שהשתמש בהם בעבר על מנת שיוכל להמשיך לתפקד.

מחכים ל"הליקופטר בן"

אחד מהאירועים המרכזיים שעשויים להכוויון את השווקים השבוע, הוא עדותו של יו"ר ה'פד' בן ברננקי בקונגרס ביום רביעי. ברננקי צפוי לנאום לגבי מצב הכלכלה והמדיניות המוניטרית של ארה"ב. שאלת מיליון הדולר שכולם שואלים את עצמם כעת היא האם הוא "ישתיק" שוב את הקולות המתנגדים להמשך מדיניות ההקלה הכמותית, במסגרתה רוכש ה'פד' אג"ח ממשלתיות ומגובות משכנתאות בהיקף של כ-85 מיליארד דולר. כלכלנים צופים כי במקרה שברננקי יגן שוב על המדיניות שבה הוא נוקט ב-3 השנים האחרונות, יהיה זה בבחינת דלק נוסף לשוק השורי.

מעבר לכך, השבוע יפורסמו נתונים כלכליים מהותיים שעשויים גם הם להשפיע על כיוון השווקים. ביום רביעי יפורסמו נתוני מכירות הבתים מיד שנייה לחודש אפריל. לפי הצפי בשוק, הקצב השנתי של מכירות הבתים יגדל לרמה של 4.99 מיליון, לעומת 4.92 מיליון בחודש מארס.

מאוחר יותר באותו היום, יפורסמו גם פרוטוקולי הריבית של ה'פד' מישיבת הריבית האחרונה. הפרוטוקולים יכולים לספק תמונה ברורה יותר לגבי דיעותיהם של חברי ועדת השוק הפתוח בכל הנוגע להמשך רכישות האג"ח.

ביום חמישי יפורסמו תביעות האבטלה השבועיות לשבוע שהסתיימו ב-18 למאי. לפי התחזיות בשוק, תביעות האבטלה צפויות לרדת לרמה של 347 אלף, לאחר עלייה מפתיעה בשבוע הקודם ל-360 אלף.

עוד ביום חמישי יפורסם נתון מכירות הבתים החדשים לחודש אפריל. צפי האנליסטים עומד על עלייה לרמה של 429 אלף (שנתי) לעומת קצב של 417 אלף בחודש מארס.

ביום שישי יפורסם נתון הזמנות המוצרים בני קיימא לחודש אפריל, כאשר התחזיות בשוק צופות עלייה של 1.8%, לאחר ירידה חדה של 6.9% בחודש הקודם.

בין המניות שידווחו השבוע נציין את Abercrombie & Fitch,גאפ , Lowe's , Target ו-Staples . .

יצרנית המחשבים דל דיווחה ביום חמישי לאחר סיום המסחר על ירידה של 2.4% בהכנסות ברבעון האחרון לרמה של 14.1 מיליארד דולר. בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח של 21 למניה לעומת 43 סנט למניה ברבעון האחרון. אנליסטים ציפו לרווח של 35 סנט למניה.