ירושלים: חיילים חרדים נרגמו באבנים בשכונת מאה שערים

עשרות חרדים מפלג קיצוני בעדה החרדית התפרעו לאחר ששני חיילים, גם הם חרדים, עברו בשכונת מאה שערים בירושלים ■ מלבד השלכת אבנים, הם גם הבעירו פחי אשפה

ככה יעשה לחייל שעובר במאה שערים? אחרי שבשבוע שעבר נערכה הפגנת עשרות האלפים נגד "גזירות הגיוס", וגם שעות ספורות לפניה הותקף חייל שהעז להיקלע לדרכם של המפגינים, התרחש אמש אירוע נוסף שמעיד על הקרע החריף בין החברה החרדית לשאר הציבור, וכן בין התומכים והמתנגדים לגיוס בלב החברה החרדית עצמה. שני חיילים חרדים שעברו הערב בשכונת מאה שערים הפכו במהרה למוקד של מהומות שהתפתחו במקום.

בעקבות מעברם הרגלי של שני החיילים בשכונה, התקבצו עשרות חרדים בכיכר השבת, והחלו להתפרע. מדובר באנשים שמשתייכים לפלג קיצוני של העדה החרדית שמתנגדים נחרצות לגיוס לצה"ל. הם יידו אבנים לכל עבר והבעירו פחי אשפה במרכז הכיכר.

כוחות משטרה הוזעקו להרגיע את הרוחות, יחד עם צוות כיבוי אש שפעלו להשתלט על הדליקה. החיילים החרדים הצליחו לצאת מהשכונה ללא פגע.

פיני רוזנברג, דובר עצרת ה-30,000 מהשבוע שעבר נכח בזירת האירוע וגינה את המעשים. "אנו מגנים כל אלימות באשר היא. זו לא דרכנו ומדובר בשוליים", הוא אמר בדומה לתגובתו על אירוע התקיפה שקדם להפגנה. "יחד עם זאת", הוא הוסיף, "במקרה נוכחתי באופן אישי באירוע המדובר והדיווחים עליו יצאו מכלל פרופורציה", הוא הדגיש.

בימים אלה שוקדת ועדת שרים בראשות השר יעקב פרי על ניסוח חוק לשוויון בנטל. זאת בעקבות תפוגת "חוק טל" שהסדיר את מתן הפטורים לחרדים, וההבטחות לפני הבחירות של חלק מהמפלגות לחוקק חוק חדש ושוויוני. בשבועות הקרובים צפוייה ועדת השרים להציג לממשלה את הצעתה למתווה חדש לגיוס חרדים. מכיוון שלחרדים אין כרגע ייצוג בממשלה, ההערכות הן כי הציבור החרדי יילחם בחוק ברחובות.