תמרור אזהרה: נכסים "בועתיים" שעשויים להתפוצץ בקרוב

סטפן דאו ורמין נקיסה, אסטרטגים בבנק ההשקעות UBS, פרסמו מזכר ללקוחות בו הם מזהירים אותם מלהשקיע בנכסים שלהערכתם התנפחו למימדי ענק ועשויים לרדת לאחר שהבנקים המרכזיים יחליטו להאט את קצב רכישות האג"ח

בעוד המדדים בוול סטריט נסחרים בשיא כל הזמנים, סטפן דאו ורמין נקיסה, אסטרטגים בבנק ההשקעות UBS, פרסמו מזכר ללקוחות בו הם מזהירים אותם מלהשקיע בנכסים שלהערכתם התנפחו למימדי ענק הרבה מעל השווי הריאלי שלהם ועשויים לרשום ירידות ערך מהותיות כאשר הבנקים המרכזיים יחליטו להפסיק את מדיניות ההקלה הכמותית. "אנו מאמינים כי הסכנה האמיתית תהיה כאשר הבנקים המרכזיים ישובו לנהל מדיניות מוניטרית נורמלית", מסבירים דאו ונקיסה.

אז באילו נכסים לא כדאי להשקיע?

1. האג"ח הממשלתיות - שני האסטרטגים מציינים כי אומנם האג"ח הממשלתיות התנפחו לבועה מסוימת, אך הבועה הזו לא תתפוצץ משום שה'פד' שולט במרבית התנודות בהן, באמצעות ההקלה הכמותית. דאו ונקיסה ממליצים למשקיעים לא להיחשף לאפיק השקעה זה, ולמי שכבר נחשף, להמתין לשנה הבאה, אז להערכתם ה'פד' יתחיל להאט את קצב רכישות האג"ח ורק אז לצאת בהדרגה מההשקעה באג"ח.

2. אשראי - "אנו מודאגים מהעובדה שהנזילות פשוט נעלמת בתקופות של תנודתיות", כתבו שני האסטרטגים. במקרה שה'פד' יחליט להאט את קצב רכישות האג"ח, זה יוביל לתשואות שליליות לחלוטין במוצרים הפיננסים הקשורים לאשראי.

3. נדל"ן באסיה - שני האסטרטגים טוענים כי הנדל"ן באסיה, בייחוד בהונג-קונג, מתומחר מעל ומעבר לשווי הריאלי שלו. שוב, כאשר הבנקים המרכזיים יפחיתו את קצב רכישות האג"ח, להערכת האסטרטגים הדבר ישפיע על עלויות המימון באסיה. הבועה במחירי הנדל"ן באסיה עשויה להתפוצץ כבר ברבעון הראשון של 2014.

4. השווקים המתעוררים - בייחוד אינדונזיה, הפיליפינים ותאילנד, "יקרים" וסובלים באופן יחסי מחוסר נזילות, טוענים שני האסטרטגים של בנק ההשקעות.