התוכנית של גולף: פתיחת 40 חנויות, הכפלת מועדון הלקוחות

ההתרחבות מתוכננת ל-3 השנים הקרובות ■ בקבוצה מתכננים גם להיכנס לפעילות סיטונאית ולהכניס עוד מותגים בינלאומיים ■ קאופמן: "השוק השתנה, וגם אנחנו"

קבוצת גולף חושפת את תוכניותיה העסקיות. במצגת לשוק ההון שפרסמה החברה מצהירה גולף, שמפעילה 273 חנויות ב-6 רשתות, כי תפתח 40 חנויות נוספות בתוך 3 שנים.

כפי שנהגה הקבוצה עם המותג גולף קידס, היא מתכננת כעת לפתוח גם חנויות שכונתיות למותג אינטימה ולמותג בלו בירד.

"מצאנו שיש היענות טובה במתחמים השכונתיים או בערים קטנות, במיוחד אצל בני-הנוער", מסבירה מנכ"לית הקבוצה, אילנה קאופמן.

הרחבת הפעילות הקמעונאית היא חלק מתוכנית רחבת-היקף, שבמסגרתה מבקשת גולף להכניס מותגים בינלאומיים נוספים ואף מצהירה על כוונתה לרכוש פעילויות בתחומים מקבילים ומשלימים. במסגרת זו נכנס בימים אלה מותג ההלבשה התחתונה האיטלקי "לה פרלה" לרשת אינטימה.

גולף, שהשיקה לאחרונה חנות באינטרנט שממוקדת במתנות לאירועים, מבקשת להרחיב את פעילות המכירה גם לפעילות סיטונאית וכן בפעילות מכירה לוועדים.

"כרגע אנחנו נמצאים בשלב סופי של כניסה לתחום הסיטונאות, כשהכוונה היא למכור מותגים בינלאומיים. כרגע לא מדובר על המותגים שלנו, אבל הכול פתוח. הכללים השתנו, השוק השתנה, וגם אנחנו", אומרת קאופמן.

אפיק נוסף שבו גולף מבקשת לחזק את פעילותה היא מועדון הלקוחות. לדברי הקבוצה, סל הקנייה של חבר מועדון גדול משמעותית מסל הקנייה של לקוח שאינו חבר מועדון, ועל כן היא שמה לה ליעד להכפיל את מועדון הלקוחות ל-600 אלף חברים בתוך 3 שנים.

רבעון ראשון חיובי

גולף השיקה את מועדון הלקוחות בספטמבר 2011. החברות במועדון הלקוחות כרוכה בתשלום חד-פעמי של 79 שקל, שכנגדו מקבלים תוו קנייה בגובה 100 שקל לקנייה ברשתות הקבוצה. החברות מעניקה 10% הנחה על הקניות והנחה כפולה ביום ההולדת.

עיתוי חג הפסח וגם הוספת שטחי מכירה היטיבו עם מכירותיה של קבוצת גולף, שחתמה את הרבעון הראשון השנה עם מכירות של 174.2 מיליון שקל, עלייה של 13.5%. הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-104.3 מיליון שקל והיווה 59.9% מהמכירות, וזאת לעומת רווח גולמי של 91.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בגולף מייחסים את העלייה בשיעור הרווח הגולמי להקטנת שיעורי ההנחות שנתנה החברה ללקוחותיה וכן לירידה בשער הדולר.

הרווח התפעולי של החברה יותר מהוכפל והסתכם ב-19.8 מיליון שקל שהיוו 11.4% מהמכירות, לעומת שיעור רווח תפעולי של 6.1% בלבד בתקופה המקבילה אשתקד.

העלייה החדה ברווח התפעולי מיוחסת לעלייה במכירות ובשיעור הרווח הגולמי. בהתאם, גם הרווח הנקי של החברה נסק ברבעון מ-7.1 מיליון שקל ל-13.3 מיליון שקל.

שווי השוק של קבוצת גולף עומד על 486 מיליון שקל.

קבוצת גולף
 קבוצת גולף