היום בעזריאלי: בכירי IDB נפגשים עם מחזיקי האג"ח

מדובר בפגישה משולשת בין החברה ומחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות ואי.די.בי פתוח ■ מקורבים לנושא ציינו בפני "גלובס" כי מדובר בצעדים בוני אמון בין הצדדים, וכי קיים סיכוי נמוך להגיע להסדר חוב כולל בקבוצה

הנהלת אי.די.בי , בראשות איש העסקים נוחי דנקנר, ונציגויות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות ואי.די.בי פיתוח, החברה הבת, צפויים לערוך היום בשעה 13:00 פגישה משולשת, במשרדי החברה אשר בבניין עזריאלי. כך נודע ל"גלובס".

מדובר בפעם הראשונה בה מתכנסים כל הצדדים לדיון במצבה של החברה, כאשר פגישה זו מתקיימת ככל הנראה, לאחר ביטול הפגישה שתוכננה בין נציגות מחזיקי אג"ח אי.די.בי פתוח לחברה.

מקורבים לנושא ציינו בפני "גלובס" כי מדובר בצעדים בוני אמון בין הצדדים, וכי קיים סיכוי נמוך להגיע להסדר חוב כולל בקבוצה.

לא מן הנמנע כי פרט לנאמנים ולסוללת עורכי הדין הארוכה של הצדדים, ייקחו בה חלק גם נוחי דנקנר עצמו, וג'רמי בלנק מקרן יורק המוביל את נציגות האג"ח באי.די.בי פתוח, בה חברים גם בית ההשקעות פסגות בראשות חגי בדש, וחברת הביטוח פניקס בניהולו של אייל לפידות.

הפגישה המתוכננת נערכת בהמשך לקביעתו של שופט ביהמ"ש המחוזי בת"א, איתן אורנשטיין, בתיק אי.די.בי פתוח שהורה לצדדים לנסות ולהגיע להבנות ביניהם, עד לדיון שיערך בביהמ"ש ב-30 במאי בבקשת נציגות מחזיקי האג"ח של החברה לכפות עליה הסדר חוב.

נזכיר כי ב-10 ביוני צפויות אי.די.בי אחזקות ואי.די.בי פיתוח להעביר למחזיקי האג"ח כ-750 מיליון שקל תשלומי קרן וריביות.

פגישתם האחרונה של דנקנר ובלנק נערכה לפני כחודש, ובמסגרתה הועלתה אופציה להמרת חלק מחוב האג"ח (כ-4 מיליארד שקל בערך מתואם) למניות אי.די.בי פתוח, במקביל להזרמת הון חיצוני לחברה. הצדדים לא הגיעו אז להבנות והפגישה הסתיימה תוך פרק זמן קצר.

במקביל, בגזרת אי.די.בי אחזקות, לא חלה לאחרונה התקדמות לגבי הסדר החוב בחברה המשקף תספורת של כמיליארד שקל למחזיקי האג"ח (50% על החוב מתואם). שותפו של דנקנר לגרעין השליטה בקונצרן, איש העסקים הארגנטינאי אדוארדו אלשטיין טרם חתם על ההסכם מול מחזיקי האג"ח של אחזקות, הסכם שלפיו הוא אמור להעביר לחברה 57 מיליון דולר.